۰ نفر

تاکنون موردی از ابتلای جنین به کرونا ثبت نشده است

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 425323
تاکنون موردی از ابتلای جنین به کرونا ثبت نشده است

متخصص زنان و زایمان و مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون موردی از ابتلای جنین به کرونا ویروس از طریق مادر مبتلا ثبت نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حمیده پاک نیت  در خصوص پویش سهم من در بحران کرونا،افزود: درحالی که بیماری کووید-۱۹ جهان را در بر گرفته به عنوان یک پزشک متخصص، به جای دلهره و ترس، آموزش و پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری را به همگان توصیه می کنم.

وی اظهار داشت: زنان باردار نسبت به جمعیت عمومی، در معرض خطر بالاتری از نظر ابتلا به بیماری ‌های عفونی خاص قرار دارند. 

دکتر پاک نیت با تاکید بر قرنطینه زنان باردار در روزهای کرونایی، افزود: زنان باردار باید حداقل تماس را با افراد و محیط بیرون از خانه داشته باشند.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پاسخ به این سوال که احتمال زایمان زودرس در مادران مبتلا به کرونا وجود دارد،تصریح کرد: با توجه به اینکه این ویروس کاملا ناشناخته  است در مطالعات  انجام شده هیچ گونه انتقال عمودی از مادر به کودک وجود ندارد  و تاکنون در کشور زایمان های زودرس یا سقط جنین گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده از زنان باردار مبتلا بند ناف مایع آمنیون، جفت و حلق نوزادان متولد شده از این مادران فاقد ویروس کرونا بوده و حتی شیر مادران برای نوزاد ضرری نداشته است.

دکتر پاک نیت تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون در رشد جنین مادران مبتلا به بیماری کرونا هیچ تاثیری نداشته و زایمان این افراد بدون هیچ عارضه ای اتفاق افتاده است.

وی میزان شدت بیماری در این افراد را مانند سایر افراد عنوان کرد و گفت: این بیماری در زنان باردار از خفیف تا شدید وجود دارد که شامل سرفه، سر درد، تب بالا و تنگی تنفس و افرادی با سنین بالا و  بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون و بیماری های مزمن باید بیشتر رعایت کنند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: مادران باردار  در صورت داشتن علائم سرماخوردگی باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند و از  مراجعه حضوری به مراکز درمانی مانند بیمارستان بوعلی و ولایت که محل نگهداری بیماران کووید ۱۹ و یا بیماران عفونی  است،خودداری کنند و اگر فرد مبتلا در خانواده وجود دارد به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشود.

دکتر پاک نیت خاطرنشان کرد: زنان باردار هنگام انجام تصویربرداری و سونوگرافی  حتما از ماسک استفاده کنند و در صورت امکان در این ایام از مشاوره تلفنی استفاده کنند.

وی توجه به تغذیه دوران بارداری و استفاده از ویتامین های مورد نیاز با دستور پزشک توصیه کرد و رعایت موارد بهداشتی از جمله شستن دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌های غیرضروری تاکید کرد.

تاکنون تست ویروس کرونا ۴۴۷ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شده است.

شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در استان قزوین ۵۰ نفر و شمار بهبود یافتگان نیز ۳۱۲ نفر اعلام شده است.