۰ نفر

مسافران ورودی به کیش قرنطینه می‌شوند

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۵۹
کد خبر: 424981
مسافران ورودی به کیش قرنطینه می‌شوند

سخنگوی شورای سلامت کیش از تصمیم این شورا برای اجرای طرح قرنطینه مسافران ورودی به کیش و تشدید عملیات مبارزه با ویروس کرونا در این جزیره خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا رضانیا، ساعتی فبل با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاکیدات شورای سلامت  کیش، کارگروهی و ویژه جهت تعیین ضوابط قرنطینه ای در کیش تشکیل شده و قرار است این طرح قبل فروردین ۹۹ اجرایی شود.

 وی اضافه کرد: کلیه ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی مکلفند کلیه پرسنل خود را شیفت بندی کنند و از تجمع پرسنل بکاهند.

رضانیا ، کاهش تجمع در مکانهای عمومی، سواحل و کنترل ترددهای غیر ضروری در سطح جزیره را از دیگر تصمیمات نشست امروز شورای سلامت این جزیره برای مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: در این خصوص نیروهای انتظامی و بسیج بر اجرای این طرح نظارت می کنند.
  سخنگوی شورای سلامت کیش همچنین اضافه کرد: طبق مصوبات آخرین جلسه این شورا، گمرک سازمان منطقه آزاد کیش مکلف شد با مدیریت زمانبندی مراجعین و شیفت بندی پرسنل خود بگونه ای برنامه ریزی کندکه در زمان ترخیص کالا هیچ تجمعی صورت نگیرد.
 وی همچنین تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش هیچگونه برنامه ای برای چهارشنبه آخر سال و لحظه تحویل سال نو ندارد و کیشوندان نیز به منظور پیشگیری از تجمعات از منازل خود خارج نشوند، همچنین عوامل انتظامی جزیره نیز در جهت پیشگیری از تجمعات ممانعت به وجود خواهند آورد.

 رضانیا در خصوص آخرین آمار ابتلا به بیماری کرونا در کیش مطلبی ارائه نکرد، اما طبق آمارهای قبلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان کیش بستری شده اند که از این افراد ۲۱ نفر با حال عمومی مناسب از بیمارستان کیش مرخص، آزمایش ۱۵ نفر  منفی و  ۱۳ نفر مثبت بوده که از  این افراد دو نفر در هفته گذشته فوت شدند.

 از طرفی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۷ نفر دیگر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

 به گفته  دکتر فرشیدی در استان هرمزگان تا بعداز ظهر امروز  ۷۷۶ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی  در این استان بستری شده اند و از جمع ۴۵۳ مورد آزمایش انجام شده ۲۴۳ مورد منفی بوده است.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۷ مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی و اضافه شد و در مجموع  امار مبتلاشدگان  این استان به  ۹۰ نفر  است گخ که  از این تعداد ۷۷ نفر بهبود یافته از بیمارستان ها مرخص شدند.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت بر اثر ویروس کرونا نداشتیم و تعداد فوتی ها در استان همان ۹ نفر است.
فرشیدی در خصوص توزیع شهرستانی مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت:
بیشترین آمار در شهرستان بندرعباس ۵۱ نفر
کیش ۱۳ نفر
قشم ۱۲  نفر
پارسیان، بستک و میناب هر کدام ۲ مورد
بندرلنگه ۳ نفر
جاسک ۳ نفر
رودان ۳ نفر
حاجی آباد ۱ نفر
شهرستانهای سیریک ، بشاگرد و خمیر  خوشبختانه موردی از کوئید ۱۹ ثبت نشده است.