۰ نفر

ماسک‌های ایمن در برابر ویروس کرونا را بشناسیم

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 424770
ماسک‌های ایمن در برابر ویروس کرونا را بشناسیم

مسوول فنی یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماسک در استان سمنان گفت: ماسک‌های سه لایه یا مستطیلی و ماسک‌هایی که فنرهای اطراف آن قوی و به گونه‌ای است که هوا از زاویه‌ چانه، بینی عبور نکند و محکم روی صورت بنشیند، ماسک مقاوم در برابر ویروس کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین عامری ابراز داشت: برخی ماسک‌هایی که در بازار به عنوان ماسک (N۹۵) فروخته می‌شود در واقع ماسک محافظت در برابر گرد و غبار است و قابلیت محافظت از افراد در برابر ویروس ندارد.

وی یادآور شد: ماسک سه لایه با دارا بودن سه‌لایه فیلتر قابلیت محافظتی بهتری در برابر ویروس کرونا دارد.

وی اضافه کرد: ماسک مستطیلی به نظر می‌آید برای محافظت از خود در شرایط فعلی کارایی بیشتری دارد.

مسوول فنی این شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید ماسک در استان سمنان گفت: استفاده ۲ ماسک با هم احتمال انتقال ویروس کرونا را کمتر می‌کند پیشنهاد می‌شود ۲ ماسک با لایه میانی گاز استریل بهم دوخته و سپس استفاده شود.

وی اضافه کرد: بیشتر افرادی که مبتلا کرونا شدند علایم سرماخوردگی داشتند که با استراحت درمان می‌شوند، اما این افراد به دلیل ناقل ویروس کرونا بودن خطرناک هستند، از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از پاشش و انتقال ترشحات تنفسی هنگام سرفه، عطسه و صحبت‌کردن، حتما از ماسک استفاده شود.

کمبود مواد اولیه برای تولید ماسک جدی نیست

مسوول فنی این شرکت دانش بنیان تولیدکننده ماسک گفت: کمبودی در زمینه تامین مواد اولیه برای تولید ماسک به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وجود ندارد و تولید ماسک بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

عامری ابراز داشت: گاهی اوقات کمبود کش و لایه فیلتر در بازار مشهود است، اما به صورت دوره ای کمبود رفع می‌شود و می‌توان مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کرد.

وی ادامه داد: معمولا با افزایش لایه در ماسک کمبود لایه فیلتر جبران می‌شود و نمی‌توان گفت این کمبود خللی در تولید ماسک ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با صدور مجوز فعالیت از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و افزایش ظرفیت کارگاه تولید ماسک، میزان تولید ماسک‌ در این کارگاه به یک‌هزار و ۸۰۰ عدد در روز می‌رسد.

مسوول فنی این شرکت دانش بنیان تولیدکننده ماسک بیان کرد: در زمان حاضر روزانه ۶۰۰ ماسک در کارگاه تولید ماسک واقع در شهرستان شاهرود تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: ماسک تولیدی در این کارگاه علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی و در صورت وجود متفاضی به مراکز فروش نیز عرضه می‌شود، هر ماسک به قیمت ۷۵ هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت ، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آخرین آمار در روزشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به ۴۰۹ نفر رسیده است.