۰ نفر

۷.۵میلیون نفر در طرح بیماریابی کرونا ارزیابی شده‌اند

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳
کد خبر: 424630
۷.۵میلیون نفر در طرح بیماریابی کرونا ارزیابی شده‌اند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزیابی ۷.۵میلیون نفر در طرح بیماریابی کرونا خبر داد و گفت: حدود ۲.۱درصد از این افراد دارای علائم بیماری بودند.

به گزارش اقصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی رضا رییسی عصرشنبه درباره جزییات اجرای طرح بیماریابی و غربالگری کرونا در کشور افزود: حدود ۲.۱ درصد که بالغ بر ۱۷۵ هزار نفر می‌شود از کل ۷.۵ میلیون نفر که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دارای علائم بیماری ناشی از ویروس کرونا بوده‌اند.

وی ادامه داد: این افراد دچار تب، سرفه، تنگی نفس، بدن درد یا گلو درد بوده‌اند که از این تعداد، ۰.۳ درصد به پزشک ارجاع داده شدند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۷۵ هزار نفر به پزشک ارجاع داده شدند و ۴.۷ درصد که حدود یک هزار و ۷۷ نفر را شامل می‌شود به بیمارستان انتقال یافتند و ۴۴۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

رییسی اظهار کرد: همچنین به ۷ هزار و ۸۲۸ نفر توصیه شده که در منزل استراحت کنند و از این تعداد نیز، ۲۵۰ نفر درمان سرپایی دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در عرض سه روز، فقط ۴۴۱ نفر بستری شده‌اند و بقیه به آموزش و درمان سرپایی نیاز داشتند.

تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.