۰ نفر

مترو اصفهان تعطیل شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۰
کد خبر: 424176
مترو اصفهان تعطیل شد

به دلیل شیوع ویروس کرونا، مترو اصفهان از روز شنبه ۲۴ اسفندماه تعطیل است و زمان بازگشایی مجدد آن مشخص نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو منطقه اصفهان، اظهارکرد: باتوجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر اصفهان، مدیریت شهری اصفهان تصمیم به تعطیلی مترو گرفت.

سعید فاضل زمان بازگشایی مجدد مترو اصفهان را نامشخص اعلام کرد و افزود: شرایط پیش رو زمان بازگشایی مجدد مترو را مشخص می کند و هر زمانی که وضعیت بهتر شد مترو دوباره شروع به کار خواهد کرد، با این وجود حداقل در ایام عید و تا ۱۴ فروردین مترو قطعاً تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه استاندار اصفهان اعلام کرده امسال این شهر نمی تواند پذیرای مسافران نوروزی باشد و هشدارهای زیادی نیز برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان داده شده، گفت: با تعطیلی مترو اصفهان، ایستگاه های مترو و بخش فنی و اجرایی تعطیل می شود، ولی برای تعطیلی بخش اداری هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بیش از نصف مسافران مترو اصفهان کاهش پیدا کرده بود، تصریح کرد: تعداد کم مسافر طی این مدت باعث زیان این شرکت بود، چراکه حرکت مترو با تعداد مسافران کم تنها هزینه فنی تحمیل می کرد.

وی با بیان اینکه تا دو هفته پیش و شیوع ویروس کرونا مترو اصفهان روزانه ۱۰۳ هزار مسافر را جابجا می کرد، خاطرنشان کرد: وقتی مترو تعطیل می شود، به تبع هزینه های اجرایی و فنی نداریم و به خاطر کمبود مسافر زیان نمی بینیم.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو منطقه اصفهان، تا پیش از تعطیلی مترو، عملیات ضدعفونی هر شب انجام می شد و تمام رام های قطار، سطوح، گاردریل ها و محوطه هایی که در تماس با مسافران بود تمیز می شد که با تعطیلی مترو، عملیات ضدعفونی نیز فعلاً متوقف می شود.

فاضل تعطیلی مترو اصفهان در این شرایط را هشداری برای کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه به هشدارهای اعلام شده از سوی مسئولان بهداشت و درمان، همین تعداد کم مسافران مترو اصفهان متوجه می شوند که خطر شیوع ویروس جدی است و بهتر است کمتر در شهر رفت و آمد داشته باشند.