۰ نفر

شناسایی ۱۰۷۵مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 424104
شناسایی ۱۰۷۵مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، کیانوش جهانپور اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

وی گفت: تعداد آزمایشگاه‌ها به ۵۰ آزمایشگاه رسیده  و تا ۷۰ آزمایشگاه نیز خواهد رسید و هدف گذاری شده بیش از ۱۰ هراز تست انجام دهیم و ظرفیت آزمایشگاهی ما به ۶ هزار تست در روز رسیده است. همچنین بسیج سلامت نوروزی امسال نخواهیم داشت و امسال بسیج مقابله با کرونا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این بسیج سلامت در پنج استان کار خودرا انجام می‌دهد و با بیش از ۵۲ هزار نیروی درمانی در سراسر کشور می‌توانیم آن را گسترش دهیم. اقدمات مداخله‌ای ما کامل تر از آن بخش نامه ای است که سازمان بهداشت جهانی در ابتدای شیوع کرونا ابلاغ کرده بود. خوشبختانه این مداخلات به خوبی مدیریت شده است.

او افزود: مراقبت‌های انفعالی باید به مراقبت‌های فعال تبدیل شود و به جای اینکه در بخش مراقبت‌های ویژه شناسایی اتفاق بیافتد باید این فاصله شناسایی کوتاه تر شود که این طرح به ما در این جهت کمک خواهد کرد. پایش، ارزیابی و بررسی توسط بسیج سلامت و با استفاده از سامانه خود اظهاری سلامت انجام خواهد شد. افراد می‌توانند در این سامانه تمام علائم خود را بیان کنند و اگر مضنون بودند همکاران ما آنها را به مراکز خدمات سلامت معرفی خواهند کرد. ما در تهران بیش از ۶۰ مرکز و در کل کشور دو هزار مرکز خدمات سلامت داریم.

جهانپور بیان کرد: امروز در استان‌های قم و گیلان شاهد کاهش مراجعات سرپایی بوده‌ایم و حتی گزارش تخت خالی را در استان‌های کانون کرونا داشته‌ایم. زیر ساخت این طرح برای ۸۰ میلیون جمعیت فراهم است. ما هنوز شیب نزولی در ابتلا نداریم و بیماری هنوز در حال افزایش است، ما هر روز درباره خودمراقبتی توضیح داده ایم زیرا ۸۰ درصد تاثیرات به خاطر همین خودمراقبتی ها و دیگر مراقبت‌هاست.اقدمات مداخله ای که ۲۰ درصد آن به عهده دولت بوده به شرطی محقق می‌شود که آن ۸۰ درصد توسط مردم دنبال شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سنین بالا در گروه پر خطر قرار دارند و متاسفانه در گذشتگان ما بین ۷۵ تا ۸۰ درصد بالای ۶۰ سال سن داشته و یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: لازم به ذکر است که  افراد به شایعات تعطیلی پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها توجه نکنند، اما تاکید ما به عدم حضور و تجمع است.

به گفته جهانپور موارد جدید شناسایی بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است:

تهران: ۳۰۳

قم: ۴۲

گیلان: ۸۴

اصفهان: ۴

البرز: ۷۴

مازندران: ۷۹

مرکزی: ۸۸

قزوین: ۴۲

سمنان: ۴۰

گلستان: ۲۵

خراسان رضوی: ۲۹

فارس: ۲۹

لرستان: ۲۵

آذربایجان شرقی: ۷

خوزستان: ۳۱

یزد: ۲۱

زنجان: ۱۷

کردستان: ۹

اردبیل: ۱۴

کرمانشاه: ۲۰

کرمان: ۷

همدان: ۱۲

سیستان و بلوچستان: ۶

هرمزگان: ۰

خراسان جنوبی: ۱۲

خراسان شمالی: ۰

چهارمحال و بختیاری: ۱۱

ایلام: ۷

آذربایجان غربی: ۱۹

کهگیلویه و بویراحمد: ۱۵

بوشهر: ۳