۰ نفر

دستگیری ٣٠٠تن به اتهام احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 423802
دستگیری ٣٠٠تن به اتهام احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا بااشاره به دستگیری 300 تن به اتهام احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی از کشف بیش از 100 میلیون دستکش، هشت میلیون و 353 هزار ماسک و دو میلیون و 463 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده از بعد از انتخابات تاکنون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به برنامه های جاری، بحث مبارزه با احتکار را همیشه در پایان سال پیش بینی می کنیم به همین جهت یک سری از آمادگی‌هایی را از قبل از اسفند و در طول برنامه سالانه خود تعریف کرده بودیم و آمادگی ضمنی و مقدماتی را برای این موضوع داشتیم.

وی بااشاره شیوع کرونا و مقابله با احتکار ادامه داد: فرمانده ناجا در این موضوع با تمام قوا پای کار آمده اند و به همین جهت ابلاغی را در کل کشور داشتند تا تمام رده های انتظامی در قالب یک قرارگاه شروع به خدمت کنند که این شامل تمام سطوح نیروی انتظامی و همه مشاغل اعم از کلانتری ها، پاسگاه‌ها، اطلاعات، انتظامی، پیشگیری و پلیس فتا می شود که هر کدام مسوولیتی را برعهده گرفته و سعی دارد برای مبارزه و مقابله با احتکار اقلام مرتبط با وسایل و لوازم بهداشتی مقابله کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به آمار کشفیات، گفت: بالغ بر 100 میلیون دستکش، هشت میلیون 353 هزار ماسک و دو میلیون و 463 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده کشف شده است، از بیش از 2400 انبار از بعد از انتخابات تا به امروز بازدید شده است و این بازدید به طور مستمر نیز ادامه دارد.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه انبارهایی که بازدید شده ممکن است دوباره بازدید شوند، اظهار کرد: 269 پرونده تشکیل و به حوزه قضایی ارجاع داده شده است و بالغ بر 300 متهم دستگیر شده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در خاتمه درباره اینکه کشفیات به کجا تحویل داده می شود، گفت: این موضوع در قانون تعریف دارد تا قبل از اینکه وزاتخانه بخواهد که به آن تحویل بدهیم اقلام پزشکی براساس تعریف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحویل داده می‌شد اما اکنون باید به وزارتخانه تحویل دهیم.