۰ نفر

افزایش غلظت آلاینده‌ها؛

ورود سامانه بارشی به کشور

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 423709
 ورود سامانه بارشی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود اما بعدازظهر جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه با اشاره به اینکه در دو روز آینده افزایش دما در کشور حاکم است، افزود: در جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر جمعه به همراه ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: شنبه سامانه بارشی به تمام نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین،  البرز و تهران گسترش یافته و سبب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می شود و در ارتفاعات بارش برف، رخ می‌دهد.

نقشینه ادامه داد: در مناطقی از مرکز،  جنوب و جنوب شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود،  همچنین در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک رخ می‌دهد،  در استان چهارمحال و بختیاری،  ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدت خواهد داشت.

وی گفت: یکشنبه فعالیت سامانه در شمال غرب کاهش و به تدریج در مرکز و شرق کشور گسترش یافته و در غرب و جنوب غرب تشدید می‌شود،  در جنوب ایلام،  جنوب همدان و مرکزی،  لرستان،  کهگیلویه و بویراحمد،  جنوب اصفهان،  شمال فارس و شمال شرق خوزستان بارش شدت خواهد داشت.

تهران شنبه بارانی می شود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات غبار صبحگاهی و در شب صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات دوباره محلی خواهد داشت،   اما شنبه بارانی خواهد شد. کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۷ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۹ درجه بالای صفر می رسد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و اهواز ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.