۰ نفر

سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشمر فوت کردند

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۱۲
کد خبر: 423089
سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشمر فوت کردند

رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: از چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان سه نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد یزدانی یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: براساس تشخیص متخصصین عفونی تاکنون ۳۵ نمونه از کاشمر برای آزمایش ارسال شد که نتیجه آزمایش چهار نفر از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام گردید و سه نفر آنان فوت نمودند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

وی گفت: بیمارستان شهید مدرس کاشمر برای ارجاع بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۱۱ نفر به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند که ۷۴ نفر آنها به دلیل عفونت تنفسی بستری شدند و از این تعداد تاکنون ۴۹ نفر بهبود یافته و مرخص شدند.

یزدانی افزود: در بررسی صورت گرفته تمامی افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت اعلام شده به شهرهای مختلف کشور سفر داشته‎اند و همچنین همه آنان دارای سن بالای ۵۰ سال بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۰ تخت در بیمارستان شهید مدرس آماده خدمت رسانی به بیماران احتمالی است، که در صورت نیاز بیشتر در بیمارستان شهید مدرس ۱۰۰ تخت موجود است و تا ۱۰۰ تخت دیگر در همان منطقه پیش بینی شده است، همچنین در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز در مرحله اول ۲۵ تخت و در مرحله بعدی ۲۵ تخت دیگر و در مجموع تا ۱۵۰ تخت آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: در سطح شهر نیز مرکز ایثارگران، درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز جامع سلامت عصمتیه، آماده خدمت رسانی به بیماران سرپایی است. 

یزدانی افزود: براساس بررسی صورت گرفته حضور در تجمعات بیمارستانی تا ۴۰ درصد انتقال بیماری کرونا را افزایش می‌دهد به همین جهت تاکید ما براین است که بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و به مطب ها یا درمانگاهها مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان تحت کنترل است و از مردم درخواست می‌شود طی یک ماه آتی به جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوند زیرا همکاری و مشارکت مردم برای درخانه ماندن عامل مهم در قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

فرماندار کاشمر نیز در این نشست  با انتقاد از کسانی که دنبال رواج شایعه و برهم زدن فضای روانی جامعه هستند گفت: در این راستا تاکنون برای دو مورد از شایعه پراکنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

مسلم ساقی از تعطیلی تمامی زائرسراها و اماکن اقامتی این شهرستان خبر داد و افزود: این اماکن در ایام نوروز پذیرش مهمان نخواهند داشت. 

وی ادامه داد: بازدید از صنوف مختلف بطور مستمر توسط بازرسان صورت می‎گیرد و درصورت مشاهده تخلف برابر قانون برخورد می‎شود.

وی گفت: اکنون دو داروخانه در سطح شهرستان مواد ضد عفونی توزیع می‎کنند و با مکاتبات صورت گرفته امیدواریم برخی کمبودها از جمله کمبود ماسک برای افراد عادی تا چند روز آینده رفع شود.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد دارای دو بیمارستان است که به شهرستان‌های اطراف نیز خدمات ارائه می‌کند.

طبق اعلام کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۷۸۷ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۷۵۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسیده است.