۰ نفر

نخستین مورد مثبت کرونا در چابهار ثبت شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 423028
نخستین مورد مثبت کرونا در چابهار ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: نخستین مورد مثبت بیماری کرونا در شهرستان بندری چابهار به ثبت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهران امینی‌فرد اظهار داشت:  این فرد از مسافران غیربومی وارد شده به این شهرستان است.

وی ادامه داد: ‌بیمار یادشده هم اینک در بیمارستان چابهار در قرنطینه قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با مثبت شدن آزمایش این فرد شمار مبتلایان کرونا در محدوده این دانشگاه به چهار نفر رسید.

وی ادامه داد: توجه نکردن هموطنان به توصیه های مسوولان مبنی بر پرهیز از سفر به‌ چابهار افزایش شمار بیماران در این شهر بندری را محتمل کرده است.

امینی فرد افزود: هموطنان عزیز با رعایت بهداشت فردی، ماندن در منزل و پرهیز از سفر به استان سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان چابهار در جلوگیری از گسترش این بیماری به کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از عموم هموطنان درخواست کردند از سفر به چابهار خودداری کنند.

افراد مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان قرنطینه می شوند و امکان انتقال بیمار به شهر دیگر مقدور نیست. 

وزارت بهداشت و درمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ظهر امروز شمار بیماران مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان را ۳۴ نفر اعلام کردند که با افزوده شدن یک مورد جدید در چابهار این آمار به ۳۵ نفر افزایش یافت.