۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی تهران به جهانگیری پیشنهاد کرد؛

فرماندهی ستاد مقابله با کرونا به استانداران داده شود

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵
کد خبر: 422860
فرماندهی ستاد مقابله با کرونا به استانداران داده شود

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، خواستار ارتقای سطح ریاست ستادهای استانی مقابله با کرونا به استاندارها شد تا تصمیمات این ستادها لازم‌الاجرا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، با شیوع ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در برابر همه‌گیری سریع این ویروس از جمله لغو تجمع‌ها و برنامه‌های گروهی ستادهای استانی مقابله با کرونا تشکیل شد که ریاست آن برعهده روسای  دانشگاه‌های علوم پزشکی است که از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوند. با این حال رئیس اتاق تهران در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار ارتقای سطح ریاست این ستادها به استاندار شده است.

مسعود خوانساری در نامه‌ای که به اسحاق جهانگیری نوشته، با اشاره به تجربه خود در مدیریت بحران، عنوان کرده است که توانمندی ستادهای استانی در مقابله با کرونا منوط به ارتقا سطح ریاست آن به استانداران است که مسئول تامین استان و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در سطح استان هستند. هم‌چنین با توجه به ضرورت بهره‌برداری از تخصص و علم روسای دانشگاه‌ علوم پزشکی، دبیری این ستادها نیز بر عهده آنها گذاشته شود.

رئیس اتاق تهران این نامه را پس از دیدار و گفت‌وگو با علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نوشت. علیرضا زالی و هیات همراهش امروز درحالی در اتاق بازرگانی تهران مهمان مسعود خوانساری بودند، که اتاق تهران از چند روز قبل اقداماتی را برای تامین مواد مورد نیاز کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کمک بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی آغاز کرده است.

زالی در این دیدار با اشاره به حضور فعالانه اتاق بازرگانی تهران و فعالان بخش خصوصی در طراحی مقابله با ویروس کرونا در شرایط کنونی با وجود مخاطراتی که متوجه آنهاست، این حضور را قابل تقدیر دانست و ابزار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های چابک، چالاک و غیربوروکراتیک بخش خصوصی و با یک انسجام درونی در مقابله با پدیده شوم کرونا پیروزی حاصل شود.

 

 متن نامه رئیس اتاق تهران به معاون اول رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

ستادهای استانی مقابله با کرونا با تدبیر دولت و با ریاست مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها تشکیل گردیده است. به جهت افزایش کارآمدی و با هدف ارتقاء توان اجرایی ستادهای مذکور و از سویی با توجه به تجربیات گذشته اینجانب در موضوع مدیریت بحران، توانمندی ستادهای مذکور موکول و منوط به ارتقاء سطح ریاست آن از مدیران بخش درمان به استانداران به عنوان رؤسای شورای تامین استان و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و اداره در سطح منطقه‌ای است. لذا پیشنهاد می‌گردد ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار و دبیری رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و حضور مقامات عالیرتبه قضایی و امنیتی استان تشکیل و پیشنهادات درمانی مقابله با شیوع کرونا توسط دبیر تقدیم و با تصویب ستاد، توسط ریاست ستاد استان به نحو لازم‌الاجرا ابلاغ گردد.

مسعود خوانساری