۰ نفر

تغییر احتمالی تقویم آموزشی به پیشرفت کلاس‌های مجازی بستگی دارد

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۴
کد خبر: 422694
تغییر احتمالی تقویم آموزشی به پیشرفت کلاس‌های مجازی بستگی دارد

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هرگونه تصمیم‌گیری برای تغییر تقویم آموزشی و تعویق امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها را به شرایط کشور بعد از تعطیلات سال نو و نحوه پیشرفت کلاس‌های مجازی تا پایان سال مرتبط دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی خاکی صدیق  درباره احتمال تغییر تقویم آموزشی و امتحانات پایان ترم دوم دانشگاه ها اظهار داشت: اگر آموزش الکترونیکی نتواند ترم دوم تحصیلی را پوشش کامل  دهد و در صورتی که شرایط در نیمه دوم فروردین به گونه ای باشد که کلاس ها تشکیل نشود، تمدید ترم به عنوان یک گزینه مطرح خواهد شد.

وی درباره برگزاری کلاس های مجازی تاکید کرد: در یک هفته گذشته که کلاس های حضوری دانشگاه ها تعطیل شد، ادامه برقراری آموزش به صورت الکترونیک در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت که تاکنون پیشرفت های خوبی داشتند.

خاکی صدیق با بیان اینکه این دوره های الکترونیک در تعطیلات پیش روی کلاس های دانشگاه ها همچنان ادامه دارد، گفت: این دوره ها باید ادامه داشته باشد و بر اساس ارزیابی ها باید مشخص شود دانشگاه ها تا پایان سال چه میزان از درس ها را با کمک این دوره ها پیش برده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم بررسی شرایط نیمه دوم فروردین در کشور را عامل دیگر تصمیم گیری برای تغییر احتمالی در تقویم آموزشی و امتحانات پایان ترم دانشگاه ها دانست.

خاکی صدیق در پاسخ به این پرسش که آیا به پایان رساندن ترم تحصیلی جاری با دوره های الکترونیک امکانپذیر است یا خیر، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها آموزش مجازی را به صورت جدی از یکشنبه هفته گذشته شروع و درس های زیادی به صورت آنلاین ارائه کرده اند؛ هر چند برخی دانشگاه ها با مشکلاتی روبرو شدند اما ارزیابی دقیق از عملکرد دقیق آموزشی منوط به گزارش گیری از همه دانشگاه ها است.

وی افزود: در تماس با دانشگاه ها، اکثریت موفق به برگزاری کلاس های مجازی شده اند و امیدوارم همه دانشگاه ها این دوره ها را فعال کنند؛ مطرح شدن کرونا یک فرصت برای کشور است که این قبیل خدمات را آماده کنیم؛ آموزش الکترونیکی یک شیوه خوب است که باید توسعه دهیم.

معاون آموزشی وزیر علوم از تشکیل کارگروهی در این وزارتخانه برای حل مشکلات کلاس های مجازی دانشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: کارگروه آموزش الکترونیکی با مسوولیت یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز از هفته گذشته در وزارت علوم فعال شد و دانشگاه هایی که در برگزاری دوره های مجازی مشکل دارند، با این کارگروه مطرح می کنند و در صورت نیاز به کمک فنی، راهنمایی می شوند.

این مقام مسوول وزارت علوم خطاب به دانشجویان گفت که آنها باید خود را با این سیستم آموزش الکترونیکی و بخش هایی که آموزش ندیده اند، وفق بدهند و به عنوان یک گزینه آموزشی کنار آموزش حضوری داشته باشند.

به گفته خاکی صدیق، دوره های آموزشی مقداری نیازمند همکاری دانشجویان است هر چند دانشجویان استقبال خوبی از این دوره ها به عمل آورده اند.

وی همچنین تعطیلی بخش های اداری دانشگاه ها را که در حال حاضر دایر است منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اعلام و تاکید کرد که وزارت علوم در این زمینه تابع وزارت بهداشت است.

 از امروز شنبه ۱۷ اسفندماه، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به علت شیوع ویروس کرونا وارد هفته دوم شد و تا پایان سال ادامه دارد.