۰ نفر

بوشهر از وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا خارج شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 422380
بوشهر از وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا خارج شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با مثبت شدن آزمایش سه بیمار مشکوک به کرونا، این استان از وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا خارج شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید کشمیری افزود: از این شمار بیمار کرونایی ۲ نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان و یک نفر نیز در بیمارستان شهدای خلیج فارس آزمایش داده اند.

وی ادامه داد: ۲ بیمار بستری در بیمارستان شهید گنجی برازجان ساکن و شاغل در استانهای آلوده بودند که در بیمارستان برازجان بستری و با بهبود یافتن حال عمومی آنها مرخص شده و الان در منزل تحت مراقبت هستند، و پس از اعلام پاسخ آزمایش آنها کادر درمانی این بیمارستان با مراجعه به منزل آنها تمام آموزش های لازم را به آنان ارائه کردند.

کشمیری اظهار کرد: مورد بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز ۲ هفته در یکی ازاستانهای آلوده ماموریت بوده که پس از بازگشت به دلیل نشانه های مشکوک در این بیمارستان بستری و در زمان حاضر حال عمومی خوبی دارد اما با مثبت شدن آزمایش وی دو هفته به مدت درمان وی اضافه شده است.

وی بیان کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون  ۶۰ مورد مشکوک در استان بوشهر وجود داشته که از این تعداد نمونه ۳۰ نفر به آزمایشگاه مرکزی ارسال و از این تعداد سه نفر تاکنون مثبت بوده است.

کشمیری ادامه داد: استان بوشهر در ابتدای چرخه قرار دارد و هنوز این چرخه در استان ایجاد نشده و اگر بتوانیم سرعت رشد شیوع بیماری را در استان کنترل کنیم از جمله استانهایی خواهیم بود که کمترین مبتلایان را به ویروس کرونا داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری در استان باید زنجیره انتقال قطع شود در همین راستا ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود.

 وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در یکی دوهفته آینده که اوج گیری بیماری است اصول بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمع ها خودداری کنند حتی مراسم ترحیم را کاهش و به تشییع جنازه بسنده کنند.

کشمیری گفت: در زمان حاضر در یک سوم صعودی بیماری قرار داریم و در آخر اسفند به اوج یک سوم نهایی صعودی می‌رسیم به همین دلیل  باید با رعایت اصول بهداشتی از شیوع بیماری جلوگیری کرد.  وی تاکید کرد: مردم رفت وآمدها  را کم کنند، از تجمع خودداری، فاصله را رعایت و وارد هرمغازه، خانه، اداره و دفتری که می شوند آن کسی که میزبان است باید الکل و ماده ضد عفونی کننده روی دست افراد  بریزد هرچند که مهمترین اصل در این بخش شست و شوی دست ها است.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.