۰ نفر

وضعیت بیماران کرونا در شرق پایتخت در کنترل است

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۶:۱۷
کد خبر: 421910
وضعیت بیماران کرونا در شرق پایتخت در کنترل است

رئیس بیمارستان امام حسین تهران می‌‌گوید وضعیت بیمارانی که در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری هستند، در کنترل است و روزانه بخشی از بیماران مشکوک به کرونا ترخیص می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، دکتر مهرداد حقیقی می‌گوید  بیمارستان امام حسین تنها بیمارستان جنرال شرق تهران است و برای خدمات به مراجعان، بخش‌های عفونی، ارتوپد، زنان و چند بخش دیگر را  به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده‌ است.

او می‌افزاید: از 2 هفته پیش که بیمارانی با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند بخش عفونی را به معاینه، قرنطینه و درمان این بیماران اختصاص داده‌ایم و با توجه به اینکه تعداد مراجعه کنندگان در روزهای گذشته افزایش یافته، احتمال دارد این تعداد روند افزایشی داشته باشد و  بخش دیگری را هم به این بیماران اختصاص دهیم.

حقیقی درباره  تجهیزات ایمنی کادر درمانی بیمارستان می‌گوید: تجهیزات ایمنی ما خوب و راضی کننده است و در حال حاضر مشکلی برای تأمین تجهیزات اولیه برای کادر درمانی‌مان نداریم.

او با تشکر از پرستاران و پزشکانی که در حال خدمت به بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان امام حسین هستند، اظهار می‌دارد: حجم اصلی کار بر دوش پرستاران و پزشکان است چرا که شیفت‌های زیادی را برای رسیدگی به بیماران تحمل می‌کنند و برخی از آنها زمان استراحت خود را در بیمارستان می‌گذرانند تا در دسترس باشند. همچنین لازم است  اشاره کنم همه کادر درمانی ما در بیمارستان که وظیفه رسیدگی به بیماران مشکوک به کرونا را دارند، آموزش دیده هستند و طی این مدت  چندین کارگاه آموزش تخصصی هم  برای آنها برگزار کرده‌ایم.»

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) درباره  وضعیت مراجعانی که در بخش‌های عفونی و ارتوپد که میزبان بیماران مشکوک به کرونایی هستند، می‌گوید: «بیش از 50 نفر مشکوک به کرونا در بخش‌‌های مخصوص این بیماران بستری هستند و تا این لحظه مورد ابتلا به کرونا شناسایی نشده است. البته باید منتظر باشیم تا دوره بستری بودن آنها به پایان برسد.»

او می‌افزاید: «در حال حاضر  تعداد مراجعه سرپایی به بخش اورژانس دست‌کم 500 نفر است که بخش زیادی از آنها پس از معاینه و بررسی‌های دقیق از بیمارستان مرخص می‌شوند. همچنین  روزانه تعدادی از بیماران مشکوک به کرونا پس از بهبودیافتگی ترخیص می‌شوند. ضمناً هر روز وضعیت آنها را به صورت تلفنی از خانواده‌شان جویا می‌شویم.

امیدواریم مردم عزیز با رعایت توصیه‌های پزشکی در پیشگیری و ریشه‌کن شدن این ویروس همکاری داشته باشند.»

 روحیه دادن به بیماران

اکرم نارجیلی، سرپرست بخش عفونی بیمارستان امام حسین(ع) با اشاره به اینکه  هم اکنون در این بخش 18 بیمار مشکوک به کووید 19 بستری هستند، از شرایط بیماران برایمان می‌گوید: از روزی که تعداد مراجعان با علائم شبیه به کرونا زیاد شد همه بیماران بخش عفونی  را به بخش‌های دیگر بیمارستان منتقل کردیم و این بخش  را به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص دادیم. کار برای ما سخت‌تر از گذشته است چرا که حجم ورودی بیماران  زیادتر شده است و از طرفی هم  باید از افسردگی بیماران جلوگیری کنیم.او در ادامه می‌افزاید: به دلیل مشکوک بودن این عزیزان به کرونا، آنها ملاقات ممنوع هستند و نیاز به امید دارند و ما با آنها صحبت می‌کنیم و امیدوارشان می‌کنیم به بهبودی و مرخص شدن روزانه چند نفر از آنها این امید را در دل بقیه زنده نگه می‌دارد. البته اگر بیمار  هم دچار استرس یا بی خوابی بشود، موضوع را با پزشک بخش درمیان می‌گذاریم و با صلاحدید وی، دکتر روانشناس یا مشاور برای صحبت کردن با بیمار وارد بخش عفونی می‌شود.

نارجیلی می‌گوید: وضعیت روحی و روانی کادر درمانی که در بخش بستری بیماران مشکوک به کرونا مشغول به انجام وظیفه‌اند خوب است، آنها سعی کردند با این وضعیت کنار بیایند و به بیماران روحیه بدهند اما فشار روحی و روانی روی کادر درمان زیاد است. به عنوان مثال برخی نگرانی دارند که نکند ویروس را به خانواده خود انتقال دهند و بعضی هم خانواده‌هایشان به دلیل ترس از ابتلا با آنها قطع ارتباط کرده‌اند؛ خب این رفتارها خواه یا ناخواه بر روح و روانشان تأثیر می‌گذارد.

اودر ادامه می‌افزاید: ‌«امیدوارم مسئولان  وزارت بهداشت از  کسانی که در چنین بخش‌هایی مشغول به فعالیت هستند، ازنیرو‌های خدماتی گرفته تا پرستار و پزشک و... که به شدت تحت فشار روحی و روانی و حتی جسمی هستند، حمایت و پشتیبانی کنند. این موضوع را نباید فراموش کنیم که کادر درمانی ما با همه توان و از خودگذشتگی تا هر زمانی شده پای کار ایستاده و خواهند ایستاد.»

سرپرست بخش عفونی درباره رسیدگی به وضعیت بیماران ترخیص شده از بیمارستان توضیح می‌دهد بیمارانی که مشکوک به کرونا بوده‌اند پیش از آنکه مرخص شوند، آموزش‌هایی را برای پیشگیری دوباره به این ویروس می‌بینند و معاونت درمان بیمارستان هر روز با بیماران یا خانواده‌هایشان تماس می‌گیرد و وضعیت عمومی آنها را پرس و جو می‌کند. مراقبت بعد از درمان در نوع خود می‌تواند از بروز بیماری پیشگیری کند.»