۰ نفر

دیدار سرکنسول ایران با مسافران ایرانی از سفر بازمانده در بمبئی

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۴۹
کد خبر: 421879
دیدار سرکنسول ایران با مسافران ایرانی از سفر بازمانده در بمبئی

به دنبال تصمیم ناگهانی و بدون اعلام قبلی دولت هند مبنی بر اعمال محدودیت و لغو کلیه پروازهای ایران‌ایر به مقصد بمبئی و ماهان به مقصد دهلی از روز چهارشنبه، انبوهی از مسافران ایرانی و هندی که بر اساس برنامه قبلی قصد تردد بین دو کشور را داشتند، با مشکلات عدیده و غیرمنتظره‌ای مواجه شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیرو اقدامات اولیه به عمل آمده از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و دفتر هما در بمبئی جهت حل مقطعی مشکلات پیش‌آمده، علیخانی، سرکنسول به همراه اشرفیان، رئیس دفتر ایران‌ایر در بمبئی، در محل اسکان موقت مسافرین ایرانی حاضر و با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

علیخانی ضمن ابراز گلایه مسئولین ایرانی از مقامات ذی‌ربط هندی در خصوص عدم اطلاع‌رسانی مناسب قبل از لغو پروازها و همچنین عدم موافقت هند با برقراری حداقل چند پرواز جهت انتقال مسافرین ضمن اشاره به اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون مقامات هندی مجوز لازم جهت انتقال مسافرین ایرانی را صادر ننموده‌اند و با پیشنهاد ایران‌ایر مبنی بر اعزام یک یا چند هواپیمای بدون مسافر و بازگرداندن ایرانیان جامانده در هند موافقت نکرده‌اند.

وی از شرایط تحمیلی پیش آمده و مشکلات فراروی هموطنان، اظهار تأسف و ابراز امیدواری کرد ظرف روزهای آتی موافقت طرف هندی اخذ گردد؛ خصوصاً این که سفیر هند در تهران جهت رایزنی به وزارت امور خارجه دعوت شده است.

وی در ادامه از مسافران خواست به طرح مشکلات و خواسته‌های خود بپردازند که تعدادی از هموطنان به طرح مشکلات عدیده پیش آمده و درخواست‌های خود پرداختند و خواستار تعیین تاریخ قطعی عزیمت به کشور شدند.

در همین راستا، اشرفیان گفت، تعیین تاریخ قطعی امری خارج از اراده طرف ایرانی است و البته هما در حد امکانات سعی در حل مشکلات پیش آمده داشته است و آمادگی دارد به محض موافقت طرف هندی هواپیمای اختصاصی جهت مراجعت مسافران جامانده از پروازها را که روز به روز بر تعداد آنها افزود می‌شود، به بمبئی اعزام نماید.

در پایان سرکنسول از حاضرین درخواست کرد تا یکی از مسافرین را به عنوان نماینده و رابط با سرکنسولگری انتخاب و معرفی کنند که این امر انجام و قرار شد نتیجه پیگیری‌های بعدی اطلاع‌رسانی شود.