۰ نفر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۹نفر رسید

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۱
کد خبر: 420924
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۹نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان گفت: با مثبت شدن ازمایش سه نفر دیگر از بیماران مشکوک به کرونا در خوزستان تعداد مبتلایان به ۱۹نفر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در نشست قرارگاه کنترل ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: تا عصر امروز تعداد مبتلایان ۱۶ نفر بودند که دقایقی پیش جواب ازمایش سه نفر دیگر مثبت اعلام شد.

وی گفت : متاسفانه یکی دیگر از افراد مبتلا به کرونا در خوزستان نیز عصر امروز فوت کرده که در حال حاضر مجموع فوت شدگان استان به چهار نفر رسید.

وی با بیان این که میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان  ۲ درصد است افزود: اما این آمار  در کشور ما ۲۵ درصد می باشد.

سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز افزود: از سوی دیگر میزان مبتلایان در کشور بیشتر از میزان فعلی است که باید شناسایی شوند.

وی گفت: آزمایشگاه های ما به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، بیماری جدید ویروس کرونا با یک دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است.

این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.؛

ویروس  کرونا در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.