۰ نفر

شهروندان ایرانی از سفر به کره جنوبی خودداری کنند

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵
کد خبر: 420773
شهروندان ایرانی از سفر به کره جنوبی خودداری کنند

وزارت امور خارجه در پی انتشار فراگیر ویروس کرونا در کره جنوبی خواستار آن شد که شهروندانی ایرانی از سفر به این کشور جدا خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه با صدور توصیه مسافرتی به کره جنوبی اعلام کرد: وزارت امور خارجه از هموطنان درخواست می‌کند با توجه به وضعیت انتشار گسترده کرونا در کره جنوبی، از سفر به این کشور جدا خودداری کنند.

در این توصیه مسافرتی آمده است: هموطنانی که طی دو هفته گذشته از کره جنوبی برگشته‌اند، طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

این توصیه مسافرتی می‌افزاید: هموطنان مقیم کره اگر نمی‌توانند این کشور را ترک کنند، همه نکات بهداشتی را برای پیشگیری رعایت، و از تردد به کانون‌های آلودگی در کره خودداری کنند.

در پایان این توصیه مسافرتی تصریح شده است: به هموطنان مقیم کره توصیه می‌شود به دستورالعمل‌ها و هشدارهای مقامات بهداشتی کره توجه کرده و امکان خروج از این کشور در صورت تشدید بحران را مد نظر داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در کره جنوبی آماری منتشر کرده است که بر اساس آن شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به دو هزار و ۹۳۱ نفر تا روز شنبه رسیده است.

کره جنوبی امروز اعلام کرد که در این کشور ۵۹۴ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند اما شمار مبتلایان به ویروس در چین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۷ نفر بوده است و ۴۷ نفر جان باخته‌اند.

کره جنوبی برای سومین روز متوالی شمار مبتلایانی بیشتر از چین داشته است و تاکنون ۱۶ بیمار در این کشور جان باخته‌اند.