۰ نفر

پویش کرونا را شکست می‌دهیم در سراسر ایران

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 420676
پویش کرونا را شکست می‌دهیم در سراسر ایران

کرونا اکنون راه خود را به 24استان کشور باز کرده است و همه استان‌های درگیر با بسیج همگانی به جنگ این بیماری مرموز رفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، مسئولان، چهره‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی در مناطق مختلف کشور همه مردم را به پیوستن پویش «کرونا را شکست می دهیم»، دعوت می‌کنند. پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند، با انتشار عکس‌های گروهی خود در اتاق ایزوله به مردم پیام می‌دهند که راه شکست کرونا آرامش و همدلی است. استان گیلان پس از تهران و قم سومین استان به لحاظ موارد شناسایی شده قطعی ابتلا به کرونا است. در میان قربانیان کرونا درگیلان یک پزشک و یک پرستار هم قرار دارند. برای مقابله با کرونا آنچه که بیش از همه در این استان ضرورت دارد، توزیع کافی اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیروی انسانی متخصص درمان اعم از پزشک و پرستار است. آمار موارد ابتلا به کرونا در گیلان هرچند 65 نفر اعلام شده اما موارد مشکوک تحت مراقبت پزشکی چند برابر این آمار است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان به تماس‌های رئیس جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان و اعلام حمایت و پشتیبانی برای مقابله با کرونا ویروس، اشاره و تأکید کرد: از مردم انتظار دارم به پویش «کرونا را شکست می‌دهیم»، بپیوندند.

استاندارگیلان به اقدامات صورت گرفته و اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌های جمعی اشاره و اضافه کرد: ضرورت دارد، اقدامات مقابله با کرونا ویروس با عزمی راسخ و جدیت، استمرار داشته باشد تا از مشکلات در این رابطه کاسته شود. از مردم استان انتظار دارم ضمن حفظ آرامش، مسأله شیوع ویروس کرونا را جدی‌تر بگیرند و رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی را جزو اولویت‌های خود بدانند.

زارع همچنین درباره هزینه‌های ضروری و خرید ملزومات بهداشتی برای مقابله با این ویروس اظهار داشت: در تماس تلفنی با دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد، تنخواه 20 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی استان برای هزینه‌های ضروری و خرید ملزومات بهداشتی به‌صورت فوری پرداخت شود.

استاندار گیلان با اشاره به احصای نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان و ارسال به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین اقلام هم افزود: به منظور تسریع در تحقق مصوبات جلسات، ستاد پیگیری و اقدام به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های ذیربط تشکیل تا موارد تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی به مذاکره با سازمان تأمین اجتماعی درباره نیازمندی‌ها در مراکز درمانی این سازمان اشاره و اضافه کرد: دکتر سالاری، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، آمادگی تأمین هر میزان نیروی انسانی، تجهیزات و نیز پرداخت نقدینگی را اعلام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تأکید کرد: درمانگاه‌های بخش خصوصی، سپاه، تأمین اجتماعی، جهاد، آموزش و پرورش و دیگر نهادها باید به حال آماده باش باشند. این درمانگاه‌ها باید به‌صورت شبانه روزی خدمات ارائه کنند تا ضمن پذیرش بیماران سرپایی، علاوه بر کاهش تراکم جمعیت در بیمارستان‌ها، بار روانی موضوع را نیز کاهش دهند. اقلام تولیدی و ملزومات بهداشتی و پزشکی کارخانجات استان نیز قرار شده توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شود، از سوی دیگر سازمان صمت باید نظارت‌های لازم را داشته باشد تا باتوجه به اینکه اعتبارات به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود، خریدها از طریق دانشگاه انجام گیرد.

استاندار گیلان ضدعفونی کردن زندان‌ها، آسایشگاه‌های نظامیان و مدارس را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اگرچه منابع اعتباری تزریق می‌شود اما نباید برای خرید اقلام ضدعفونی‌کننده منتظر اعتبارباشیم و باید در اسرع وقت اقدام لازم توسط دستگاه‌های متولی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ذی حسابان صورت گیرد.

ضدعفونی کردن نقاط حساس شهر رشت توسط سپاه قدس گیلان

گندزدایی و پاک‌‌سازی اماکن حساس و همچنین نقاط شهری به وسیله کیت‌های ویژه ضدعفونی توسط سپاه قدس گیلان در رشت آغاز شد.

 فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده، گندزدایی‌ اماکن حساس و همچنین نقاط شهری به وسیله کیت‌های ویژه ضدعفونی از جمله اقداماتی است که از امروز آغاز شده است.

همکاری مراکز اقامتی با گردشگران برای لغو رزروها در اصفهان

اصفهان هم از شیوع کرونا ایمن نمانده است. مهم‌ترین نشانه‌های این تأثیر کاهش چشمگیر گردشگران بوده است. این خبر هرچند تلخ است اما مراکز اقامتی و هتل‌ها خود را با این وضعیت هماهنگ کرده‌اند. آنها خود در لغو رزروها پیشگام شده‌اند.

سیــدعلی صالح درخشــــان، معــــاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» در این خصوص گفت: با توجه به اینکه سلامت مردم بر هر چیز دیگری اولویت دارد و به تبع آن توجه به مسائل بهداشتی و رعایت امور پیشگیرانه در شیوع بیماری جزو اولویت‌ها است، در جلسات مشترک با وزارت بهداشت این مسأله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه شاهد کاهش میزان گردشگران در چند هفته اخیر بوده ایم، ادامه داد: بسیاری از گردشگران که در اماکن اقامتی و هتل‌ها جا رزرو کرده بودند به‌خاطر این بیماری آن را لغو کردند که در این زمینه به پرسنل اعلام کرده‌ایم که نهایت همکاری را با گردشگران داشته باشند که خوشبختانه در تمام اماکن اقامتی این اقدام به‌خوبی مدیریت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در پی شیوع این بیماری بسیاری از بازی‌های ورزشی و مراسم آیینی و... نیز تعطیل شده، تصریح کرد: بسیاری از ورزشکاران در رده سنی جوان و نوجوان بودند که برای همکاری با این کودکان، خانواده‌ها اقدام به رزرو اماکن اقامتی کرده بودند که همه آنها لغو شد و در این زمینه پرسنل ما همکاری لازم را انجام دادند.

درخشان با اشاره به اینکه ایران، چین و ایتالیا بیشترین میزان ورودی گردشگر به این استان را داشته و اکنون خود اصلی‌ترین ناقلان این بیماری محسوب می‌شوند، بیان کرد: متأسفانه کشورهای ذکر شده بیشتر از کشورهای دیگر درگیر این بیماری شده‌اند و به غیر از آن از کشورهای ترکیه و عراق نیز که شاهد ورود گردشگر به اصفهان بودیم، دیگر نیستیم.

ایستگاه‌های آموزش پیشگیری از کرونا در همدان

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان نیز به ایرنا گفت: ایستگاه‌های آموزش همگانی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در مناطق پرتردد این استان دایر شد. به‌گفته وی، این ایستگاه‌ها با هدف بسیج اطلاع‌رسانی درباره کرونا ویروس راه‌اندازی شده و مهم‌ترین هدف کارشناسان حاضر در این ایستگاه‌ها آموزش مردم و پاسخ به سؤال‌ها است.

کرونا بازار هفتگی ساری را تعطیل کرد

شهرداری ساری هم اعلام کرد که در راستای اجرای اقدامات بهداشتی پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، بازار هفتگی این شهر را تعطیل کرده است.

به‌گزارش ایرنا، عباس رجبی شهردار ساری گفت: با توجه به اینکه در طول هفته در ۱۵نقطه از شهر بازارهای هفتگی برپا می‌شود و همه روزه جمعیت زیادی از شهروندان برای خرید مایحتاج روزانه به این بازارها مراجعه می‌کنند، تعطیلی بازارهای هفتگی می‌تواند اقدام مؤثری در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری باشد.

ضدعفونی شهرستان ساوجبلاغ

«ابوالقاسم پالیزگیر»، فرماندار ساوجبلاغ نیز دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را ملزم به انجام اقدامات پیشگیرانه از کرونا ویروس در شهرستان کرد. وی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دستور داد تا هرچه سریع‌تر نسبت به گندزدایی شهر و روستا‌ها اقدام کنند و این کار به‌صورت مکرر انجام در نقاط پرتردد و پارک‌ها انجام شود. کنترل زباله‌گردها و جمع‌آوری زباله در بیشتر ساعات در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته است.