۰ نفر

معاون سلامت آموزش و پرورش:

مدارس دانش‌آموزان بیمار را نمی‌پذیرند

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 419658
مدارس دانش‌آموزان بیمار را نمی‌پذیرند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از ضدعفونی مدارس، دانش‌آموزان در مناطق کم و بی‌خطر می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند اما اگر دانش‌آموزی کسالت حتی سرماخوردگی داشته باشد مانع حضور وی می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهرزاد حمیدی درباره انجام ضدعفونی مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش موظف بوده که برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بویژه در مناطق خطرپذیر مواد شوینده و ضدعفونی تهیه کند و همچنین مدارس را برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا کند.

وی افزود: مدارس کشور بویژه در حوزه‌های انتخاباتی از روز گذشته تا بعد از ظهر امروز ضدعفونی و برای تحصیل دانش‌آموزان آماده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش پیشگیری و مقابله با کرونا در مدارس خاطرنشان کرد: نکات لازم آموزشی مقابله با کرونا  ازطریق دستورالعمل آموزشی از وزارت آموزش و پرورش به همه استان‌ها بخشنامه شده و همچنین همزمان این دستورالعمل ها بر سایت و پرتال‌های آموزش و پرورش قرار گرفته است.

حمیدی عنوان کرد: همچنین مدیرکل استان‌های آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی با معاونت‌های علوم پزشکی دارند تا به این واسطه نیز آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی یادآور شد: دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا از وزارت کل آموزش و پرورش به مدیریت کل استان‌ها، از مدیریت کل استان‌ها به مناطق و از مناطق به مدارس و در نهایت به دانش‌آموزان و خانواده‌ها انتقال می‌یابد،

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: برخی مطالب برای پیشگیری و مقابله با کرونا باید بارها و بارها تکرار شود و در این خصوص به دانش آموزان تذکر داده شود.

حمیدی تصریح کرد: برخی معلمان هم برای آموزش ضمن خدمت، کد گرفته اند که معلمان به صورت مجازی آموزش می‌بینند.