۰ نفر

105کودک در اثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۳۲
کد خبر: 419612
105کودک در اثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند

نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است مرگ و میر کودکان در اثر ابتلا به آنفلوانزا در ایالات متحده به بیش از ۱۰۰نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است مرگ و میر کودکان در اثر ابتلا به  آنفلوانزا در ایالات متحده به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.

به گفته کارشناسان علمی موج دوم آنفلوانزا ممکن است منجر به مرگ تعداد بیشتری از کودکان شود و شمار زیادی از افراد کم سن را در معرض خطر قرار دهد.

طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، تاکنون در این فصل آنفلوانزا ۱۰۵ کودک را در آمریکا کشته است.

سی‌دی‌سی تأکید می‌کند: تعداد کشته‌های آنفلوانزا  در آمریکا در سال ۲۰۱۸‌ــ‌۲۰۱۷، ۶۱ هزار نفر بوده‌ است؛ این بازه زمانی، یکی از شایع‌ترین تعداد مرگ‌ومیر بر اثر بیماری  آنفلوانزا  بوده است؛ در این سال ۴۵ میلیون آمریکایی به آنفلوآنزا دچار شدند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که اکنون نوعی از ویروس این بیماری در حال افزایش است که این موضوع می‌تواند به معنای افزایش تلفات بزرگسالان و همچنین کودکان باشد.

هفته گذشته ۱۳ کودک در اثر  آنفلوانزا در‌ آمریکا درگذشتند؛ کودکان بیشتری در این فصل  از سال به دلیل آنفلوانزا  نسبت به سال‌های گذشته و در فصل مشابه جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات تخمین می‌زنند که از آغاز این فصل از  آنفلوانزا ، حداقل ۲۹ میلیون مورد  آنفلوانزا  در آمریکا رخ داده است که ۲۸۰ هزار نفر آنها بستری شده‌اند.