۰ نفر

برگزاری اولین نشست قرارگاه کرونا در وزارت بهداشت

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 419535
برگزاری اولین نشست قرارگاه کرونا در وزارت بهداشت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت گفت: اولین نشست قرارگاه «کرونا ویروس» قرار است صبح فردا با حضور وزیر بهداشت ساعت 7:30در وزارت بهداشت برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدحسین قربانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست ویژه این کمیسیون با موضوع ویروس کرونا گفت:‌ یکی از بحث‌هایی که امروز فشار روحی و روانی را به جامعه وارد کرده است بحث کرونا ویروس است به طوری که کانون آن در دو استان قم و گیلان گزارش شده است.

وی افزود: در جلسه غیر علنی امروز صبح مجلس سعید نمکی وزیر بهداشت در پارلمان حاضر شده و گزارش‌هایی  را درباره این ویروس ارائه کرد. ضمن اینکه در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان هم نشست ویژه‌ای داشتیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت تصریح کرد: با حضور برخی مسئولان بهداشت و درمان کشور و برخی از نمایندگان عضو کمیسیون‌های مجلس در کمیسیون بهداشت نشست ویژه با موضوع کرونا ویروس برگزار شد.

قربانی خاطرنشان کرد: ارسال تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی برای تست مبتلایان به ویروس کرونا و اینکه استان‌ها بتوانند به شخصه بیماران خود را در همان استان تست کنند یکی از موضوعات مورد بحث و بررسی شده جلسه عصر امروز بود.

وی افزود: دست‌اندکاران حوزه بهداشت و درمان سربازان خط مقدم پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس هستند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت گفت: شفاف صحبت کردن با مردم و ارائه آمار به آنها می‌تواند مردم را به خودنظارتی و خودمراقبتی و خودکنترلی ترغیب کند.

قربانی اظهار داشت: باید استراتژی متقنی برای پیشگیری و مقابله با اینگونه ویروس‌ها داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس افزود: در نشست عصر امروز سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس موضوع تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا 15 فروردین را مطرح کرد که با این موضوع موافقت شده و مقرر شد این پیشنهاد به رئیس مجلس اعلام شود. 

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت برای تشکیل قرارگاه کروناویروس گفت:‌ وزیر بهداشت محور این قرارگاه است و همه سازمان‌ها و نهادها مؤظف به همکاری با این قرارگاه هستند چرا که اگر تصمیم‌گیری برای تعطیل مدارس،‌دانشگاه‌ها و یا برخی تصمیمات در حوزه بهداشت و درمان گرفته شود باید مصوبه این قرارگاه را داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت  گفت: از مردم می‌خواهیم اخبار خود را صرفاً از طریق این قرارگاه و خبرگزاری‌ها و  صداوسیما دریافت کنند. این در حالی است که برخی اوقات اخباری از زبان برخی از همکاران ما در مجلس گفته می‌شود که صحت ندارد به طوری که برخی از نمایندگان تعداد بالایی از فوت شدن در استان قم را بیان کردند در صورتی که چنین چیزی نیست و دلیل اصلی فوت این بیماران مربوط به کروناویروس نیست لذا باید همه آزمایشات انجام شده تا دلیل آن را بیان کنیم و نمی‌‌توان هر فوتی را به این ویروس ربط داد.

وی افزود: از فردا باید تمامی تجهیزات مورد نیاز اعم از ماسک و محلول‌های شستشو در استان‌های درگیر به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت تصریح کرد: کمیته‌ای ذیل کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شده که پنج نفر از اعضای این کمیسیون عضو آن کمیته هستند. به طوری که بهروز بنیادی، همایون یوسفی، سیدمرتضی خاتمی، حیدرعلی عابدی و بنده به نیابت از مجلس شورای اسلامی در آن قرارگاه حاضر خواهیم شد.

وی گفت:‌ اولین جلسه مشترک قرارگاه کرونا ویروس قرار است صبح فردا با حضور وزیر بهداشت ساعت 7:30 صبح در این وزارتخانه برگزار شود.