۰ نفر

مدارس قم شنبه تعطیل است

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 418463
مدارس قم شنبه تعطیل است

حاجی‌میرزایی گفت: طبق تشخیص وزارت بهداشت و ضرورت عمل می‌کنیم و مدارس در قم شنبه تعطیل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه توافق‌نامه با معاونت امور زنان و در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات ویژه برای ویروس کرونا بیان کرد: در تعامل پیوسته با وزارت بهداشت هستیم و با آقای دکتر نمکی هم صحبت کردیم، از پروتکل‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر لازم باشد محدودیت یا تعطیلی داشته باشیم آن را می‌پذیریم حتی اگر نیاز باشد تجهیزاتی را برای ضدعفونی در مدارس قرار می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس قم بیان کرد: مدارس در قم شنبه تعطیل است و متناسب با تشخیص وزارت بهداشت و ضرورت، کار را استمرار و طبق اعلام وزارت بهداشت این کار انجام می‌دهیم.

حاجی میرزایی درباره وضعیت تعطیلی مدارس با توجه به برگزاری انتخابات بیان کرد: در مدارسی که پایگاه انتخاباتی باشند و شمارش آرا به طول بیانجامد مدارس تعطیل می‌شوند و این موضوع برای همه مدارس نیست و تشخیص بر عهده مناطق است اما درباره قم تمام مدارس تا روز شنبه تعطیل است و تعطیلی تا ۱۶ اسفند صحت ندارد اما اگر بعد از روز شنبه لازم باشد، باز هم تعطیلی را ادامه می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره دایر بودن مدارس در روزهای پایان سال تحصیلی، گفت: مدارس دایر است و معلمان هم حضور دارند و امسال هم به دلیل تعطیلات ناخواسته اگر تعطیلی زودتر از موعد باشد از برنامه درسی عقب می‌مانیم چراکه پایان سال تحصیلی بسته است بنابراین تا آخرین روز کاری رسمی مدارس دایر است.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در دریافتی کارکنان آموزش و پرورش اظهار کرد: این تصمیم دیروز ابلاغ شد و در اجرا قطعاً با مصائبی مواجه است که باید آن را رفع کنیم.

او افزود: کارکنان اداری ما قطعاً مشمول آن هستند و درباره معلمان در حال بررسی هستیم، همان طور که درباره اجرای رتبه‌بندی هم چند ماه برای رفع اشکال طول کشید.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در استان لرستان میزان حق التدریس بیش از حد تعریف شده به کارکنان پرداخت شده بود و آن را مجددا پس گرفتند، گفت: از چند ماه قبل از شروع سال تحصیلی با تعیین شاخص‌هایی که در نظر گرفتیم ساعات حق‌التدریس را مشخص کردیم اما در برخی استان ها مشکلاتی داشتیم و در مواردی تخطی داریم و جایی که ضعف‌هایی داشتیم آن را اصلاح می‌کنیم.

او اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان مجموعه‌ای که نیمی از دانش آموزانش دختر هستند و بیش از ۶۹ درصد معلمان آن را خانم‌ها شامل می‌شود، ماموریت مشترکی با دفتر امور زنان دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از موضوعات کودکان بازمانده از تحصیل است که دسترسی‌ها تامین شده است، ۲۰هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارد و هرجا دانش آموزانی داشتیم نظام آموزشی چتر خود را گسترده کرده است.

او ادامه داد: در نظر داریم با شناسایی افرادی که از تحصیل بازمانده‌اند کمک کنیم تا ۱۴۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل تحت آموزش باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر سلامت بانوان و دختران تصریح کرد: سلامت دختران که مادران آینده هستند مورد توجه است چراکه فقر حرکتی برای آنها مشکلاتی ایجاد می‌کند.