۰ نفر

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید

۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 416344
سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، سینماگران و سینمادوستان در برج میلاد تهران برگزار شد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از مدیران سینمایی حاضر در این مراسم بودند.

پیروز حناچی شهردار تهران و از حامیان برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر هم در ردیف مدیران حاضر در آیین اختتامیه حضور داشت.

این مراسم رأس ساعت ۱۸:۴۰ با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

نظم مراسم در دقایق ابتدایی و به‌دلیل ازدهام مهمانان در بخش ورودی‌های سالن همایش‌های برج میلاد، برای دقایقی برهم خورد.

پخش ویدئو کلیپی در گرامیداشت دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی ایران، اولین بخش مراسم اختتامیه بود.

بازهم سینما بهانه دورهمی ما شد

پس از پخش کلیپ محمدرضا شهیدی‌فرد به‌عنوان مجری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: بازهم به بهانه سینما دورهم جمع شدیم آن هم در چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران. سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم. بلایای طبیعی اتفاق افتاد. امروز سالگرد چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که خونش باردیگر ما را گردهم جمع کرد. هواپیمای اکراینی سقوط کرد و هموطنان ما فوت شدند. روزها و شب ‌هایی هم داشتیم که برخی معترض، منتقد و... بودند. در جشنواره هم به جز یکی دو نفر که تصمیم گرفتند در جشنواره نباشند و ما به تصمیم آن‌ها احترام می‌گذاریم باقی سینماگران ترجیح دادند با مردم همراه شدند. در «خروج» حاتمی کیای عزیز اعتراض مردم را نشان داد، در روز صفر اقتدار ملی به تصویر درآمد، مجید مجیدی با فیلمش تذکر داد که به‌واسطه گنج‌های تقلبی از خودمان غافل نشویم.

وی افزود: هر کدام از فیلم‌ها بخشی از رنج، اعتراض و... مردم نشان داده شد و صدای آن‌ها به گوش مسئولان رسید. یک بار دیگر هم کنار هم هستیم و امیدوارم شب خوبی باشد و جوایز را بپسندیم. هرچند که اختلاف نظر بدیهی و قطعی است. امیدواریم حرف‌های امیدبخش هم از برندگان بشنویم.

در ادامه مراحل برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در قالب پخش یک کلیپ مرور شد.

در جشنواره با هم بودن را تمرین می‌کنیم

در ادامه ابراهیم داروغه‌زاده دبیر این رویداد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: به شما حضار گرامی و سینماگران عزیز خوشآمد می‌گویم و به همه همکاران عزیزم و هنرمندانی که به احترام مردم هنردوست تلاش کردند روزها و شب های دلنشین برای مردم فراهم آورند، خداقوت می‌گویم.

وی افزود: یاد و نام قهرمانان دلاور و شهدای دفاع مقدس به ویژه حاج قاسم سلیمانی که جشنواره سی‌وهشتم با نام او عطرآگین شده است را گرامی می‌داریم و برای خانواده‌های داغدار حوادث اخیر صبر آرزو می‌کنم جشنواره از مهمترین آیین‌هایی است که هر ساله ما را کنار هم جمع می‌کند تا با هم بودن را تمرین کنیم.

دبیر جشنواره فجر تأکید کرد: فیلمسازان با جریان‌های فکری مختلف به فعالیت در قاب سینما می پردازند گفتگو شنیدن و خواندن و دیدن آغازی برای با هم بودن بیشتر و فهم جهان پیرامون و درک موقعیت‌های به ظاهر متفاوت است اگر این اتفاق بیفتد توسعه آغاز می‌شود. جشنواره مانند هر عیدانه این امکان را ایجاد می‌کند تا همه دور هم جمع بشوند تا هم را بهتر درک کنند. هم‌نشینی اهالی سینما باعث خیزش مردمی می‌شود، مردمی که در این آیین ملی سهیم می‌شوند جامعه ما به این آیین‌ها احتیاج دارد تا به آینده امیدوار شویم. با سینما و جشنواره می‌توانیم در کنار هم بودن را تمرین کنیم و به سوی آینده بهتر حرکت کنیم برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را در چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبریک می‌گویم و از همه سینماگرانی که به این آیین رونق بخشیدند تشکر می‌کنم به امید پیشرفت ایران عزیز و بزرگ.

برگزیدگان مسابقه تبلیغات سینمای ایران

در ادامه برگزیدگان مسابقه تبلیغات سینمای ایران پس از معرفی هیأت داوران و با حضور داوران بر روی سن معرفی شدند.

در این بخش سیمرغ بهترین عکس به مریم تخت کشیان برای فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» رسید.

سیمرغ بهترین پوستر هم به محمد تقی‌پور برای طراحی پوستر فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اهدا شد.

امید میرزای سازنده آنونس فیلم سینمایی «شاهکش» هم سیمرغ بلورین بهترین آنونس جشنواره را از آن خود کرد.

خبر در حال تکمیل است...