۰ نفر

جزئیات اولین جلسه دادگاه روح الله زم

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹
کد خبر: 416202
جزئیات اولین جلسه دادگاه روح الله زم

جزئیات اولین جلسه محاکمه روح الله زم که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، قاضی ابوالقاسم صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شروع اولین جلسه محاکمه متهم روح الله زم را در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با حضور مستشار، وکیل مدافع و نماینده دادستان در اجرای مواد ۳۵۲ و ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری به صورت علنی اعلام می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به مواد ۳۵۴، ۳۵۸ و ۳۵۹ قانون آیین دادرسی کیفری از وزیری نماینده دادستان خواست تا برای قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گیرد.

نماینده دادستان ضمن حضور در جایگاه گفت: حسب محتویات پرونده متهم روح الله زم فرزند محمدعلی با اسم مستعار نیما، متولد پنجم مرداد ماه ١٣۵٧صادره از ری، متأهل، دارای دو فرزند، فوق دیپلم، مدیر کانال آمد نیوز، بازداشت و دارای یک سابقه کیفری، دارای وکیل به وکالت آقای دبیر دریابیگی و دارای پرونده شخصیت که بر اساس آن، مشارالیه دارای سلامت جسمی و روحی است.

وی در ادامه با اشاره به اتهامات روح الله زم بیان کرد: وی متهم است به «افساد فی الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات متهم است.

نماینده دادستان اظهارداشت: در جنگ نظامی دشمن به سراغ سنگرها و مراکز مرزی می‌رود، اما در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهای معنوی و ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، و ارکان اساسی یک نظام و کشور می‌آید.

وی ناامیدی، ایجاد تفرقه و ایجاد غفلت از دشمنی دشمن را از شگردهای دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و گفت: پرونده حاضر یکی از گسترده‌ترین ابعاد جنگ نرم است که توسط فردی به هویت روح الله زم فعلیت یافته است.

دراین جلسه که بیش از سه ساعت و در قالب دو نوبت به طول انجامید، جزییات کیفرخواست متهم قرائت شد و پس از استماع در پایان قاضی اعلام کرد، ادامه جلسه بعدی رسیدگی متعاقبا اعلام خواهد شد.