۰ نفر

بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۴
کد خبر: 415953
بازدید نماینده سازمان جهانی بهداشت از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، امروز از امکانات و ساختار شناسایی، غربالگری مراقبت و مدیریت بیماری‌های واگیر فعال جهت مقابله با کروناویروس جدید۲۰۱۹و محل اسکان و قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کریستف هملمن در حاشیه این بازدید اظهار داشت: از هتلی که دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان طی پنج روز اخیر در قرنطینه هستند، بازدید کردم، همه این دانشجویان از شهر ووهان به ایران بازگشته‌اند و بعد از رسیدن به فرودگاه تهران، مستقیما به این محل گسیل شده‌اند و باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند و این اقدام برای مهار کرونا ویروس جدید انجام می‌شود تا اطمینان پیدا کنیم که افراد بازگشته، سالم هستند و این پروسه در سایر کشورها نیز به همین روش انجام می‌شود.

وی افزود: با تعدادی از دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، گفتگو کردم و تمام افرادی که در این قرنطینه بودند، از خدمات ارائه شده توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران، رضایت کامل داشتند و از سختی‌هایی که در شهر ووهان داشتند، به من مطالبی را گفتند که در آن زمان از سوی سفارت ایران در چین نیز خدمات بسیار خوبی را دریافت و مقامات ایران و چین، هماهنگی و حمایت های لازم از آنها برای بازگشت به ایران را کرده بودند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یادآور شد: قرنطینه و ماندن ۱۴ روز در یک محل شاید برای دانشجویان ایرانی ساده نباشد، اما در صحبت هایی که با آنها داشتم، متوجه شدم که خدمات مورد نیاز آنها انجام شده و آنها احساس رضایت دارند و افرادی در محل قرنطینه برای برآورده کردن نیازهای اولیه این دانشجویان حضور دارند.

هملمن افزود: فرآیند تهیه و آماده سازی غذا برای دانشجویان حاضر در قرنطینه بسیار خوب، برنامه ریزی شده و منجسم است و دانشجویان علاوه بر تقدیر از خدمات وزارت بهداشت، از حمایت های روانی نیز تشکر کردند، فرصت ورزش هم برای این دانشجویان فراهم شده است و همه آنها به دستگاه های ارتباطی و تلفن های همراه خود دسترسی دارند و به راحتی می توانند با خانواده های خود، ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار داشت: خانواده های دانشجویان بازگشته از چین، بیشتر از خود آنها نگرانی دارند و به عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به مردم و خانواده های دانشجویان ایرانی، اطمینان می دهم که هیچ مشکلی در محل قرنطینه آنها وجود ندارد و همه اقدامات به درستی در حال انجام است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران تاکید کرد: ایران برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید، در آمادگی کامل قرار دارد و اطمینان داریم که افرادی که از چین به ایران بازگشته اند، سالم و بدون ابتلا به این ویروس هستند و از نظر سلامت فیزیکی و روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و آمادگی دارند که با قدرت تمام ۹ روز دیگر در قرنطینه باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، هملمن خاطرنشان کرد: از کمک های وزارت بهداشت به ویژه مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، تشکر می کنم و می دانیم که ایران در زمینه مهار بیماری ها بویژه بیماریهای واگیر، از قدرت و توانمندی قابل ملاحظه ای برخوردار است و این توانایی را به خوبی در بحران‌ها و بلایا از جمله سیلاب های گسترده ابتدای امسال نشان داده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ستون های مهار و کنترل بیماری ها در کشور، همکاری دو جانبه و قوی بین سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت بیماری های واگیر است و به طور روزانه و مستمر با مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ارتباط هستیم و سطح بسیار بالایی از خدمات به دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان، ارائه شده که جای تقدیر دارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت به دلیل همکاری های نزدیک و گسترده با دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران تقدیر کرد و مهارت و توانمندی ایران در زمینه مهار بیماری ها را مورد ستایش قرار داد.