۰ نفر

وزیر آموزش‌وپرورش:

دانشجومعلمان هم عیدی می‌‌گیرند

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 415587
دانشجومعلمان هم عیدی می‌‌گیرند

وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت عیدی به دانشجومعلمان خبر داد و گفت: دانشجویان متعهد خدمت به نسبت مدت تحصیل تمام‌وقت در سال ۱۳۹۸، از عیدی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به تصویب‌نامه  مورخ 8 بهمن ماه1398 هیئت وزیران با موضوع نحوه پرداخت پاداش آخر سال 1398، از پرداخت عیدی به دانشجو معلمان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ماده 6 قانون مستخدمین خدمت به وزارت آموزش‌وپرورش، گفت: دانشجویان متعهد خدمت در آموزش‌وپرورش به نسبت مدت تحصیل تمام‌وقت در سال 1398، از پاداش آخر سال «عیدی» بهره‌مند خواهند شد.

پیش از این دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش‌وپرورش درباره پرداخت عیدی به دانشجومعلمان اعلام کرده بود: این افراد به نسبت مدت تحصیل تمام وقت در سال 98 مشمول از عیدی بهره‌مند می‌شوند.

با این وجود، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره پرداخت عیدی به دانشجومعلمان گفته بود: دولت میزان و نحوه پرداخت عیدی کارکنانش را هر ساله طبق مصوبه‌ای مشخص و ابلاغ می‌کند و در آن قید شده که ملاک، اشتغال به خدمت تمام وقت است و هرچقدر از میزان اشتغال آنها کم شود از عیدی آنها نیز کسر می‌شود، سؤال این است که آیا دانشجومعلمان مشغول به تحصیل هستند یا مشغول به کار؟ بر اساس قانون متعهدین به خدمت، دانشجومعلمان را رسمی کرده‌ایم ولی آنها اشتغال به کار ندارند بلکه مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به استعلام از سازمان اداری و استخدامی مطرح‌کرد: بنابراین نمیتوانیم عیدی به این گروه بپردازیم یکی از نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح و به انتظاری برای دانشجومعلمان تبدیل کرده است، اما ما به تنهایی قادر نیستیم این کار را انجام دهیم. البته استعلام کرده‌ایم ولی تا زمانی که مجوزهای قانونی در دسترس آموزش و پرورش نباشد نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم در پاسخ به استعلام از سازمان اداری و استخدامی، آنها هم اعلام کردند که حتما اشتغال به کار تمام وقت باید برای پرداخت عیدی وجود داشته باشد.