۰ نفر

از امروز جاده‌ها دوباره برفی می‌شود

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبر: 415511
از امروز جاده‌ها دوباره برفی می‌شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: بارش برف از شب گذشته در جاده‌های کشور از مناطق شمال‌غربی آغاز شده و این سامانه بارشی که احتمال کولاک را نیز در برخی نقاط دارد تا دو روز آینده به استان البرز و جاده چالوس نیز خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از بارش‌ برف و باران سنگین در هفته‌های اخیر و آرام شدن نسبی شرایط جوی در روزهای گذشته، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که طی روزهای آتی دوباره سامانه بارشی از مرزهای شمال غربی ایران، وارد کشور خواهد شد.

حیدر مطاعی -معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره وضعیت جاده‌های کشور در روزهای آینده اظهار کرد: از بامداد امروز سامانه بارشی وارد کشور شده و ابتدا استان آذربایجان‌غربی را دربر می‌گیرد. سپس در دیگر استان‌های همجوار مانند آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، همدان و کرمانشاه نیز بارش‌های نسبتا قابل توجهی خواهیم داشت که البته این سامانه هر قدر به مرکز کشور نزدیک‌تر شود، از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها به گونه‌ای است که ضمن بارش برف نسبتا سنگین و کاهش دما، از امشب(شنبه) و به‌ویژه فردا(یکشنبه) احتمال کولاک در برخی نقاط و جاده‌های استان‌های شمال‌غربی، غربی و بعضی مناطق همجوار آن وجود دارد. بنابراین همه مسافران باید پیش از انجام سفر الزامات مسافرت‌های زمستانی را رعایت کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از روزهای آینده این سامانه بارشی به تدریج به استان البرز نزدیک خواهد شد و احتمال بارش برف نسبتا سنگین و حتی کولاک در این جاده پرتردد را نیز خواهیم داشت. پس مردم اگر در این روزها می‌خواهند از طریق این محور به شمال کشور سفر کنند، باید در ابتدا از وضعیت این جاده و دیگر محورهای مواصلاتی آن مطلع شوند که بهترین شیوه برقراری تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱، استفاده از سایت اینترنتی یا اپلیکیشن ۱۴۱ سازمان راهداری است.

مطاعی تاکید کرد: در این ایام همه پرسنل سازمان راهداری در استان‌های مذکور در آماده باش کامل خواهند بود و به نظر نمی‌رسد که با این شرایط، جاده‌ای مسدود شود. البته در این میان برخی جاده‌های آب‌گیر استان‌های سیل زده جنوبی به دلیل آسیبی که دیده‌اند ممکن است در صورت بارش دوباره باران، به صورت مقطعی امکان تردد نداشته باشند اما راهداران این مناطق ضمن بازگشایی مسیر، هم اکنون بدون ابلاغ اعتبار ملی برای جبران خسارت‌های وارد شده سیل اخیر، در حال بازسازی و ترمیم محورهای مختلف در این استان‌ها هستند.