۰ نفر

افزایش اقدامات تشویقی چین برای تقویت اقتصاد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸
کد خبر: 415062
افزایش اقدامات تشویقی چین برای تقویت اقتصاد

مقامات چین به دنبال ارائه مشوق‌هایی هستند تا در شرایطی که انتظار می‌رود شیوع ویروس کرونا رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول را کند، اقتصاد را تقویت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مقامات چین به دنبال ارائه مشوق‌هایی هستند تا در شرایطی که انتظار می‌رود شیوع ویروس کرونا رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول را کند کند، اقتصاد آن را تقویت کنند.

دولت همچنین در حال بحث بر سر این است که آیا سطح هدف رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۰ را که حدود ۶ درصد است، کاهش دهد یا خیر.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین احتمالاً در ۲۰ فوریه نرخ بهره این کشور را کاهش خواهد داد و یک بار دیگر از نسبت ذخیره نقدینگی اجباری بانک‌ها خواهد کاست (تا مقداری نقدینگی توسط آنها برای وام‌دهی آزاد شود).

بانک توسعه چین قرار است اوراق قرضه‌ای به ارزش کل ۱۴.۲۵ میلیارد یوآن (معادل ۲.۰۴ میلیارد دلار) برای تأمین مالی مبارزه با همه‌گیر شدن ویروس کرونا صادر کند.

طبق گزارش اداره هوانوردی چین، پروازهای مسافربری چین، به جز پروازهای خارجی‌ای که از فراز این کشور عبور می‌کنند، از اولین روز تعطیلات سال نوی این کشور تا به امروز (۱۰ ژانویه تا ۴ فوریه)، ۱۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌اند. تنها در روز ۴ فوریه میزان این افت ۶۳.۸ درصد گزارش شده بود.

اوپراتور راه‌آهن چین هم اعلام کرد در روز ۴ فوریه ۱.۳ میلیون سفر ریلی خواهند داشت که این ۸۸.۵ درصد نسبت به سال گذشته افت کرده است.

سال نوی چین یک یاز پرترافیک‌ترین تعطیلات این کشور است. مقامات چین امسال برای محدود کردن گسترش ویروس کرونا به مردم این کشور توصیه کردند که از منازل خود بیرون نیایند.