۰ نفر

تهران شنبه بارانی می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۲۰
کد خبر: 414883
تهران شنبه بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی جمعه تا سه هفته آینده در مناطق مختلف کشور خبر داد. بارش‌ها در تهران نیز از شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده  روند افزایش دما حاکم است. در شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان وزش باد روی می‌دهد.

فردا و اوایل روز جمعه در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید و افزایش دمای 5 تا 7 درجه‌ای پیش بینی شده است. بعدازظهر فردا پنجشنبه در نوار غربی ابرناکی،‌وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی به کشور بارش برف و باران در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه،‌لرستان،‌ایلام و چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده سامانه بارشی علاوه بر نوار غربی در شمال بوشهر، فارس و غرب اصفهان نیز فعال بوده و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در  استان‌های قزوین،‌البرز،‌تهران و شمال شرق بارش و وزش باد شدید روی می‌دهد.

از بعدازظهر شنبه در سواحل دریای خزر نیز بارش شروع می‌شود و در جنوب آذربایجان غربی،‌غرب کردستان، شمال کرمانشاه،‌جنوب لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردا است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل شمالی کشور بارش و کاهش نسبی 7 تا 9 درجه‌ای دما پیش بینی شده و در نوار شرقی بارش و وزش باد روی می‌دهد. روز سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی در سواحل شمالی و نوار شرقی بعال بوده و باعث بارش، وزش باد و کاهش دما در این مناطق شده و پس از آن از کشور خارج می‌شود.