۰ نفر

سقوط بوئینگ ٣٠درصد پروازهای فرودگاه امام را کاهش داد

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۲۱
کد خبر: 414826
سقوط بوئینگ ٣٠درصد پروازهای فرودگاه امام را کاهش داد

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی از کاهش ٣٠درصدی پروازها بعد از سانحه سقوط بوئینگ اوکراینی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد مهدی کربلایی» روز دوشنبه در حاشیه نشست تبیین توسعه تجارت در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: پس از سقوط بوئینگ، ویروس کرونا برای برقراری پروازهای چین مشکل ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروازها از مبدا چین به ایران و برعکس منتفی است، خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی برخی خطوط هوایی مانند ماهان دلیل نمی‌شود که این پروزاها در حال انجام است.

وی گفت: تعداد زیادی دانشجو در چین داریم که باید به ایران منتقل شوند. ممکن است با هماهنگی وزارت امور خارجه و بهداشت پروازهایی برای انتقال ایرانیان مقیم چین با لحاظ کردن تمام شرایط ایمنی این امر تدارک دیده شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اطمینان خاطر داد که ایرانیان مقیم چین در صورت ورود به ایران وارد ترمینال‌ها نخواهند شد و از مسیرهای خاص در نظر گرفته شده تردد خواهند کرد.

وی بیان کرد: پس از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی حدود ۳۰ درصد پروازها کاهش یافت. رایزنی هایی با خطوط هوایی انجام شده است و این اتفاق ماندگار نیست.

کربلایی ادامه داد: اکنون نسبت به چند هفته گذشته وضعیت بهتر شده اما ویروس کرونا مجددا برای پروازهای چین مشکلاتی ایجاد کرده است.

کربلایی تصریح کرد: فرودگاه امام قرار است به مجموعه لجستیکی و هاب اول حمل بار و هاب دوم مسافر در منطقه تبدیل شود.

وی فرودگاه امام را یکی از اجزای شهر فرودگاهی دانست و گفت: قرار است فرودگاه امام در چهار فاز به ظرفیت جابجایی بیش از ۹۰ میلیون مسافر در سال برسد. اکنون ترمینال اصلی فعال بوده و  ترمینال سلام نیز اخیرا افتتاح شده است.

به گفته این مقام مسوول، برنامه‌ریزی شده ضمن بهینه‌سازی ترمینالهای موجود، ترمینالهای جدید ساخته شود.

وی با اشاره به کاهشی بودن تعداد مسافر و پروازها در چند ماه اخیر گفت: اکنون در حال بازگشت به شرایط قبل هستیم و از ماه آینده تعداد پروازها بیشتر خواهد شد و تا آخر سال به وضعیت عادی باز می‌گردد.