۰ نفر

پیشنهادی کامل برای تغذیه فرزندان در سنین رشد

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 413998
پیشنهادی کامل برای تغذیه فرزندان در سنین رشد

شیر طعم دار غنی‌شده نسکوئیک پس از دهه‌ها تحقیق و توسعه و با دانشی 70 ساله، با بهره‌مندی از طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد ریزمغذی موردنیاز بدن، بهترین مکمل غذایی برای رشد و تحوّل کودکان و نوجوانان تا سن 15 سالگی است.

تغذیه کودکان به‌ویژه در سنین رشد، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مادران بوده است. فراهم کردن خوراکی که علاوه بر مغذی بودن، درعین‌حال متنوع و هیجان‌انگیز بوده و هر کودکی را به تغذیه سالم ترغیب کند. به گفته متخصصین، ویتامین‌های A، B، C، D و نیز مواد معدنی، آهن، منیزیم، کلسیم، پروتئین و فیبر ازجمله موادی هستند که دریافت آنها در سنین رشد (تا سن 15 سالگی) ضروری است.

شیر به‌واسطه دارا بودن طیف وسیعی از انواع ویتامین و مواد معدنی، تأثیر شگرفی بر سلامت عضلات، اعصاب، استخوان‌ها و دندان‌ها داشته و مکمل خوبی برای تأمین انرژی موردنیاز افراد در سنین رشد به‌حساب می‌آید. بنابراین، معرفی رژیم غذایی غنی از شیر و فرآورده‌های شیری برای حفظ سلامتی آنها بسیار حائز اهمیت است.

شیر طعم‌دار غنی‌شده «نسکوئیک» یکی از شاخص‌ترین محصولات غذایی بزرگترین شرکت غذایی و آشامیدنی دنیا در رابطه با تغذیه کودکان و نوجوانان تا سن ۱۵ سالگی است. این شرکت سال‌هاست که درزمینه تولید غذای کودک فعالیت داشته و به هدف بهبود کیفیت محصولات خود، با همکاری متخصصین این حوزه به‌صورت مستمر در حال بررسی، تحقیق و توسعه است. تا جایی که نتایج این تحقیقات و بهبود سلامت و ارزش غذایی محصولات مصرفی کودکان به طور مستمر، نستله را به یکی از پیشروان تغذیه در جهان تبدیل کرده است.

از این رو نسکوئیک «آماده نوشیدن» امروز پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، محصولی عاری از هرگونه افزودنی شیمیایی و حاوی ریزمغذی‌های متنوعی شامل مواد معدنی و انواع ویتامین‌های B، D، E، K و نیز آهن و منیزیم است. علاوه بر این، بهره‌مندی این شیر طعم‌دار غنی شده از تکنولوژی خاص در بسته‌بندی (تتراپک)، آن را از استفاده هرگونه  نگهدارنده شیر بی‌نیاز کرده است؛ به صورتی که آن را در مدت‌زمان مشخص شده، در بهترین سطح از کیفیت و اثربخشی حفظ می‌کند. همچنین شیر طعم‌دار آماده مصرف نسکوئیک حاوی تمامی مواد مورد نیاز اشاره شده برای این گروه های سنی است.

نسکوئیک

نکته قابل توجه در این محصول، این است که شیر مصرفی در نسکوئیک آماده مصرف از جمله بالاترین کیفیت شیرهای تولیدی در کشورمان و حتی جهان به شمار می‌رود. از ابتدای سال ۱۳۹۳، گروهی از متخصصین داخلی و بین‌المللی با هدف دستیابی به بالاترین کیفیت شیر تولیدی از مزارع شیری کشور، گرد هم آمده و پروژه‌ای را در کشورمان طراحی و اجرا کردند. در نتیجه این طرح، سرانجام برای اولین بار در ایران کیفیت شیر تولیدی از مزارع دامی کشور به بالاترین و سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای جهانی، یعنی استانداردهای تغذیه کودک دست پیدا کرد. شیری که امروزه به‌طور مستقیم به صورت آماده مصرف، در غالب محصولات نسکوئیک تولید شده و تفاوت‌های بنیادینی را در کیفیت به وجود آورده است.

این شیرهای غنی‌شده با طعم‌هایی ازجمله کاکائو، موز و خرما، ضمن برخورداری از میزان قابل توجهی مواد معدنی شامل منیزیم و فسفر، به جذب کلسیم و ویتامین C کمک کرده و با مقادیر مناسبی کربوهیدارت، باعث سلامتی فرزندان در سنین رشد خواهد بود. علاوه بر اینکه، طبق نتایج تحقیقات به عمل آمده در وزارت بهداشت، کمبود ویتامین D یکی از مهمترین نیازهای ایرانیان در سنین رشد است.

در همین رابطه دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مطالعات انجام شده در این سازمان، بیان کرده است: «تمام گروه‌های سنی در کشور با کمبود ویتامین D مواجه هستند، به طوری که کمبود این ویتامین در 67 درصد نوجوانان، 62 درصد کودکان 6 ساله و 70 درصد بزرگسالان شایع است.»

نسکوئیک

وی در رابطه با راه‌حل موجود برای این مشکل نیز توضیح داده است: «راهکار موثر و عملی که می‌تواند شیوع کمبود ویتامین D را در کشور کاهش دهد، غنی‌سازی مواد غذایی با این ویتامین است.»

کمبود این ویتامین خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، ام‌اس، آسم، آلرژی و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. موضوعی که در پروسه تولید محصول آماده مصرف نسکوئیک در کشورمان، به صورت ویژه‌ای به آن توجه شده است.