۰ نفر

در بازار تحویل غذا به مردم قرنطینه ووهان چه می‌گذرد؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
کد خبر: 413917
در بازار تحویل غذا به مردم قرنطینه ووهان چه می‌گذرد؟

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث شده است مردم در شهر ووهان چین در خانه‌هایشان محبوس شوند، ساکنان با چالشهای ابتدایی مانند نحوه تامین غذا مواجه هستند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محدودیتهای شدید رفت و آمد که برای ۱۱ میلیون نفر جمعیت ووهان وضع شده، با هدف جلوگیری از گسترش بیماری بوده است در نتیجه حتی یک خرید ساده سبزیجات و خوردن غذا در رستوران ممکن نیست.

سایت وبلاگ ویبوی چین پر از مردمی است که نسبت به مشکل دریافت غذا شکایت دارند. یک شهروند ساکن ووهان درباره مشکلات خرید برخی سبزیجات و گرانی قیمت برخی از مواد غذایی صحبت کرده است. حتی تحویل غذا هم با ریسکهایی همراه شده است.

شینگ شینگ یین، یک دانشجوی اهل ووهان در این باره گفت: سابق بر این به دفعات غذا سفارش می‌دادم اما اکنون به چهار بار در هفته کاهش پیدا کرده است زیرا ما مایل هستیم از تماس مستقیم با پیک تحویل غذا خودداری کنیم.

اما یک شرکت تحویل غذا فناوری خود را برای حل این چالش تطبیق داده است.

بازار حمل غذای چین در سالهای اخیر به سرعت رشد کرده است و شرکت میتوآن اکنون با ۴۴۰ میلیون مشتری و ۷۰۰ هزار تحویل روزانه غذا، بزرگترین بازیگر در این بازار است. این شرکت اکنون از شبکه وسیع و فناوری خود برای کمک به مردم ووهان و استان هوبی در جریان این بحران استفاده می‌کند.

میتوآن که مورد حمایت غول اینترنتی تن‌سنت چین قرار دارد، در اپلیکیشن تحویل غذای خود تغییراتی داده تا پیکهای تحویل غذا و مشتریان با یکدیگر رو در رو نشوند.

این اپلیکیشن به‌روزرسانی شده تا به کاربران امکان دهد یادداشتی برای پیک اضافه کنند و از آنها بخواهند غذا را پشت در محل سکونت یا نگهبانی ساختمان تحویل دهد. مشتریان همچنین می‌توانند در این اپلیکیشن مستقیما با پیک از طریق پیامک و مکالمه در تماس بوده و درباره محل دریافت غذا صحبت کنند.

میتوآن همچنین روزانه ۱۰۰۰ غذای رایگان به کارکنان پزشکی در ووهان تحویل می‌دهد و مواد غذایی تازه برای پخت و پز برای آنها فراهم می‌کند. قفسه‌های بدون تماسی در بیمارستانهای شهر نصب شده تا پیکها بتوانند غذا را در آنجا بگذارند و پرسنل پزشکی با استفاده از یک کد QR قفسه‌ها را باز کرده و غذای خود را بردارند.

این شرکت تحویل غذا در سه روز گذشته حدود ۵۰۰۰ غذای رایگان به کارکنان پزشکی در ووهان رسانده است.

شرکتهای زیادی از جمله فیس بوک، وی ورک و گروه بانکی مورگان استنلی از کارمندانشان درخواست کرده‌اند از خانه مسئولیتهای کاری خود را انجام دهند. چنین اقداماتی باعث افزایش تقاضا برای اپلیکیشنهای تحویل غذا مانند میتوآن و Ele.me علی بابا شده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، اپلیکیشن جدید رایگان بدون تماس میتوآن برای نخستین بار در ووهان عرضه شد اما اکنون ۱۸۴ شهر چین را تحت پوشش قرار داده است و این شرکت انتظار دارد اپلیکیشن مذکور تا پایان هفته جاری در سراسر چین قابل دسترس باشد.