۰ نفر

جواد عزتی با ۵ فیلم شانس اول دریافت سیمرغ +عکس

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 412530
جواد عزتی با ۵ فیلم شانس اول دریافت سیمرغ +عکس

یکی از فانتزی‌ترین بخش‌های جشنواره فجر، صحبت از بازیگران پرکار آن دوره است. طی یکی، دو دوره اخیر به‌دلیل تعدد محصولات شبکه نمایش خانگی و البته تئاترهای لاکچری که بازیگران سرشناس سینما را می‌بلعند، بسیاری از بازیگران فرصت حضور در آثار سینمایی را ندارند و به همین دلیل، بازیگری که در دو فیلم به ایفای نقش پرداخته، به‌عنوان بازیگر پرکار شناخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرهیختگان نوشت: در این دوره تنها یک بازیگر است که در پنج فیلم حضور داشته و آمده تا سیمرغ این دوره از جشنواره را تصاحب کند. جواد عزتی طی سه دوره اخیر جشنواره، تنها به‌عنوان نامزد معرفی شده و هیچ‌گاه دستش به سیمرغ نرسیده و به‌نوعی یک ناکام بزرگ است. حالا اما او با پنج فیلم آمده تا هم در نقش اصلی و هم در نقش مکمل به سیمرغ برسد؛ اتفاقی که اصلا دور از انتظار نخواهد بود. جواد عزتی امسال با فیلم‌های آتابای، خورشید، دوزیست، شنای پروانه و مغز استخوان در جشنواره حضور دارد. جواد عزتی با تئاتر کار بازیگری را شروع کرد ولی اولین حضورش در قاب تصویر مربوط به سریالی به‌نام «قصه‌های شبانه» با کارگردانی سعید آقاخانی بود. بعدها جواد عزتی در سریال «من یک مستاجرم» یک قسمت بازی کرد و به‌مرور پایش به تلویزیون باز شد و توانست در یک سریال 52 قسمتی به‌عنوان «بی‌مقدمه» با فردوس کاویانی همبازی و بهتر دیده شود. همین سریال باعث شد مهران مدیری او را برای سریال‌هایش انتخاب کند. جواد عزتی از آن‌دست بازیگرانی است که گام‌به‌گام وارد دنیای بازیگری حرفه‌ای شد. «طلا و مس» اولین حضور جدی عزتی در سینمای ایران نبود ولی نقش کوتاهی که او در این فیلم ایفا کرد، باعث شد کارگردان‌های دیگر برای فیلمسازی سراغ او بروند. جواد عزتی در چند سال اخیر فیلم‌های مهم و پرفروشی همچون «هزارپا»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «آینه بغل»، «تنگه ابوقریب» و... را بازی کرده و از شانس‌های اول دریافت سیمرغ در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر است.

دیگر بازیگران مرد پرکار این دوره جشنواره، هریک دو فیلم دارند:

مهران احمدی: بی‌صدا حلزون و من می‌ترسم

علیرضا ثانی‌فر: ابر بارانش گرفته و قصیده گاو سفید

پژمان جمشیدی: خوب، بد، جلف2: ارتش سری و دوزیست

هادی حجازی‌فر: آتابای و دوزیست

بابک حمیدیان: روز بلوا و مغز استخوان

پوریا رحیمی‌سام: مردن در آب مطهر و من می‌ترسم

علی شادمان: شنای پروانه و مردن در آب مطهر

حامد کمیلی: خوب، بد، جلف 2: ارتش سری و سینما شهر قصه

علیرضا مهران: سه کام حبس و مردن در آب مطهر

اما درمورد بازیگران زن، امسال تمام پرکارهای خانم دوفیلمه هستند که البته تعداد این بازیگران هم در قیاس بازیگران مرد، نصف است. پس از انتقادهای سفت و سختی که طی این سال‌ها به کم‌بودن بازی‌های خوب زنانه در جشنواره شاهد بودیم، گویا امسال هم این ضعف در این بخش مشهود است.

با این حال پرکارترین بازیگران زن این دوره عبارتند از:

پریناز ایزدیار: سه کام حبس و مغز استخوان

ستاره پسیانی: دوزیست و من می‌ترسم

ندا جبرائیلی: دشمنان و مردن در آب مطهر

لیلا زارع: خون شد و روز بلوا

طناز طباطبایی: خورشید و شنای پروانه