۰ نفر

آغاز بهمن با برف و باران و کاهش محسوس دما

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 411253
آغاز بهمن با برف و باران و کاهش محسوس دما

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بهمن ماه در حالی آغاز شد که شاهد برف و باران و کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط کشور هستیم به ویژه در پایان این هفته کاهش دما در نقاط مختلف کشور رخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه روز سه‌شنبه افزود: امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور بر روی دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کرمانشاه، مرکزی، ایلام و لرستان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود و امروز سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده دارند.

وی اظهار داشت: برای مناطقی از شمال فرب، جنوب غرب و مرکز بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود، فردا در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور نیز بارش پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهیگلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس به شکل برف و باران و شمال بوشهر به صورت رگبار و رعد و برق با شدت خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا در برخی مناطق در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده آغاز می‌شود و در برخی مناطق شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، پنجشنبه این سامانه در جنوب و نیمه شرقی کشور فعال است و شدت بارش‌ها در این روز در جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که در نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی به شکل برف و باران پیش‌بینی شده است.

نقشینه افزود: پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس، نوار غربی و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده آغاز می‌شود و جمعه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز بارش همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت که تدریج با خروج این سامانه بارش‌ها در جمعه از شرق ، سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد می‌شود که موجب کاهش دما و آغاز بارش‌ها به شکل برف در شمال غرب می‌شود که شدت برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام خواهد بود.

وی گفت: با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر کاهش دما و بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود، شنبه علاوه بر فعالیت این سامانه بارشی در غرب و حنوب غرب تداوم بارش‌ها در سواحل شمالی کشور خواهیم داشت که در شرق بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.

وی اظهار داشت: از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج است، فردا و پس فردا تنگه هرمز و جمعه دریای عمان و دریای خزر مواج خواهند بود.

هوای تهران ناسالم می‌شود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران در برخی ساعات غبار محلی خواهیم داشت که موجب ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس می‌شود، کمینه دمای امروز مهرآباد ۲ درجه زیر صفر و شمیرانات ۳ درجه زیر بود و بیشینه دمای مهرآباد و شمیرانات به ترتیب ۵ و ۴ درجه بالای صفر می‌شود ،اما چهارشنبه شب بارش در تهران آغاز می‌شود و پنجشنبه با برف و باران همراه خواهد بود.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.