۰ نفر

به دلیل بارش‌های سنگین؛

توصیه سازمان راهداری برای پرهیز از سفرهای غیرضروری جاده‌ای

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبر: 410788
توصیه سازمان راهداری برای پرهیز از سفرهای غیرضروری جاده‌ای

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به شدت بارش‌ها از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود و در صورت ضرورت سفر، مسافران علاوه بر کسب اطلاعات مسیر، حتما زنجیر چرخ و تجهیزات دیگر زمستانی را به همراه داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «حیدر مطاعی» افزود: اکنون تردد روان در جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) جریان دارد. این در حالی است که جاده‌های شمالی دارای بارش برف و باران و مه گرفتگی در ارتفاعات هستند.

وی در خصوص وضعیت سایر جاده‌های دارای بارش گفت: بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت راه‌های سازمان در حال حاضر، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج حد فاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس وجود دارد و همچنین ترافیک سنگین در آزادراه کرج - تهران حدفاصل گرمدره تا ایران خودرو، ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه ساوه - تهران وجود دارد.

مطاعی افزود: اکنون بارش برف و باران در محورهای استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی وجود دارد و محورهای مواصلاتی استان‌های گیلان، کرمانشاه و بوشهر دارای بارش باران است.

وی خاطرنشان کرد: در پی تغییرات جوی در روزهای اخیر که در ۲۲ استان کشور منجر به بارش باران و برف و کولاک شده است، با آماده باش کامل نیروهای راهداری و به کارگیری ماشین آلات راهداری زمستانی، اقدام به نمک پاشی و برف روبی شده است و راهداران برای باز نگاه داشتن راه‌های مواصلاتی و تردد روان در آنها تلاش می کنند.