۰ نفر

در افتتاحیه سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری مطرح شد؛

رنج‌های ۷۰ساله آموزش‌وپرورش/ جز با ایجاد چشم‌انداز مشترک موفق نخواهیم شد

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۴۵
کد خبر: 409939
رنج‌های ۷۰ساله آموزش‌وپرورش/ جز با ایجاد چشم‌انداز مشترک موفق نخواهیم شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: حل پایدار مشکلات در گروی ایجاد چشم انداز مشترک است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی در افتتاحیه سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری با بیان اینکه ایران عزیز سوگوار فرزندان عزیز خودش هست، گفت: غم جانکاه شهادت سردار که دلها به حق شهیدی شاهد بود و باید گفت بنازم ناز نشتت که کس آهوی وحشی را از این خوشتر نمیگیرد سبب شد به یکباره ایران قیام کرد.

او ادامه داد: غم فرزندان ایران در سانحه هوایی و کسانی که در کرمان بودند مصیبت بزرگی بود و امیدوارم به حق خداوند این درد التیام بخشیده شود.

حاجی میرزایی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش مفید ضروری تاکید کرد: به عنوان کسی که در شش سال گذشته دبیر هیئت دولت و در جریان سیاستگذاری کشور بودم انتخاب این عنوان برای کنفرانس را هوشمندانه می‌دانم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: زمانی میتوانیم درباره نتیجه و تحقق حکمرانی شایسته صحبت کنیم که جامعه در حل مسائل، اهداف و آرمانش موفق  عمل کرده باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اگر کشور و یا سیستم با مشکلات مضمن روبرو بود حل پایدار آن در گروی ایجاد چشم انداز مشترک است،گفت:  چشم‌انداز مشترک سبب هم‌افزایی،هم راستایی و افزایش قدرت پذیرش ریسک شده و مسوولیت‌ها را تسهیل می‌کند.وقتی همه در موفقیت و‌شکست شریک باشند احساس مطلوب‌تری ایجاد می‌شود .

وزیر آموزش و پرورش گفت: درآموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف، مسائل  و‌ رفع مشکلات روبرو نیازمند چشم انداز مشترک‌ بین بخش خصوصی و دولتی هستیم.

او با بیان اینکه ماموریت اصلی ما تربیت نسل جدید برای قبول مسوولیت،دفاع از  باور و اعتقادات و واقع شدن به عنوان یک عنصر مفید در جامعه است،گفت: به تربیت کامل دست پیدا نخواهیم کرد مگر آموزش و‌پرورش با خانواده ترکیب شود.بچه ها ساعات بیشتری در خانواده هستند و خانواده تاثیر زیادی بر روی آن ها  می‌گذارد و اگر در تربیت همراهی دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش نباشد امکان  تربیت کامل نیست. 

او ادامه داد: مگر می‌توان به دور  از واقعیت جامعه اهداف را پیش برد؟! اهداف آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر از پیوند با جامعه و خانواده نیست. حکمرانی شایسته زمانی اجرا می‌شود که این پیوندها اجرا شود.

حاجی میرزایی با  تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین،گفت: تا نتوانیم حرف خودمان را درقالب چشم‌انداز مشترک و‌موثر مطرح کنیم به تحول بنیادین دست پیدا نخواهیم کرد 

او اضافه کرد: آموزش و‌پروش در هر دهه تحولاتی را تجربه کرده و‌بنای‌اش بر این بوده که نظام تعلیم و تربیت را دگرگون کند اما وقتی اسم سند می‌شود تحول بنیادین یعنی در گذشته اقدامات تحولی رخ نداده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجه مشترک همه برنامه های قبل و بعد انقلاب گفت:  

روش های کهنه آموزش، متناسب نبودن برنامه آموزش و نیاز توسعه‌ای کشور، دریافتی کم، نابرابری آموزشی، مهارت ناکافی معلمان، محدودیت منابع از جمله رنج‌های ۷۰ساله آموزش و پرورش هستند که جز  در چشم انداز مشترک در غالب گفت و‌گوی ملی حل نخواهند شد.