۰ نفر

رئیس هواپیمایی کشوری:

تحقیق درباره دلایل سقوط هواپیما آغاز شده است

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۲۵
کد خبر: 408598
تحقیق درباره دلایل سقوط هواپیما آغاز شده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با الجزیره گفت که کمیته‌های حقیقت یاب همه احتمالات در حادثه علت سقوط هواپیمای اوکراینی را بررسی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «علی عابدزاده»، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که علت سقوط هواپیمای اوکراینی نقص فنی بوده است و شایعات مربوط به برخورد موشک به این هواپیما صحت ندارد.

او در گفت‌وگوی زنده با شبکه ماهواره الجزیره قطر گفت که کسانی که مدعی اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین می‌شوند، سیاستمداران هستند و هیچ سررشته‌ای در این مورد ندارند.

عابدزاده گفت که کمیته‌های حقیقت‌یاب به شکل حرفه‌ای کار را بر روی زمین شروع کرده‌اند و همه احتمالات را بررسی می‌کنند.

او با بیان اینکه آنچه در جعبه سیاه وجود دارد، به زودی ماجرا را روشن خواهد کرد، گفت که تشخیص ما این است که جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین صدمه دیده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که اگر ثابت شود که جعبه سیاه آسیب زیادی دیده  ما در این صورت از کارشناسان برای بررسی دلایل سقوط کمک خواهیم گرفت.

علی عابدزاده با بیان اینکه ایران از همان ابتدای حادثه، بر اساس اصول بین‌الملل عمل کرده، از وجود تیم‌های فنی در محل حادثه خبر داد که به صورت دقیق در حال ثبت همه اطلاعات هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت که ایران از کشورهایی که اتباع آن‌ها در هواپیمای مذکور حضور داشته، خواسته است در کمیته حقیقت‌یاب مشارکت کنند.

او در پایان این گفت‌وگوی زنده تأکید کرد که آسمان ایران امن بوده و بر روی پروازهای بین‌المللی باز است.

هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ ساعت ۰۶:۱۲ چهارشنبه این هفته که ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۰۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.