۰ نفر

رهبر انقلاب جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان در کرمان و تهران را تسلیت گفتند

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۴۶
کد خبر: 408236
رهبر انقلاب جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان در کرمان و تهران را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان در جریان بدرقه پیکر مطهر سردار سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه‌ مصیبت‌بار امروز در سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ی تلخ و غم‌بار جان باختن جمعی از هم میهنان عزیز در هنگام بدرقه‌ی شهید عالیقدر و نیز حادثه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری و جان‌باختن مسافران ایرانی و غیر ایرانی، دو نقطه غم‌انگیز این دو روز است.
اینجانب ضمن ابراز صمیمی‌ترین همدردی‌ها با خانواده‌های داغدار و اظهار مراتب تأسف و تأثر، از خداوند متعال صبر و بردباری برای بازماندگان و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان مسألت میکنم.»

روز گذشته و در جریان مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت بیش از ۵۰ نفر از هم‌وطنان فوت شدند.

همچنین هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد. به گفته رییس سازمان اورژانس کشور در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.