۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه؛

قوه قضاییه، اقدام آمریکا را در مجامع بین‌المللی دنبال خواهد کرد

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴
کد خبر: 408129
قوه قضاییه، اقدام آمریکا را در مجامع بین‌المللی دنبال خواهد کرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: آمریکا بداند که در نهایت باید از منطقه خارج شود. اگر خارج نشود هیچ آرامشی را در طول شبانه روز شاهد نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌السلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران خطاب به دولت امریکا، اظهار کرد: دوره بزن و در رو تمام شده است. مدت‌ها پیش اعلام شد اگر جمهوری اسلامی ایران کوچک ترین تجاوزی به منافع، نیروها و سرزمینش بشود را پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: در پاسخ به اقدام اخیر امریکا یک قدم کوچک برداشته شد علیه پایگاه نظامی امریکا در عراق، اما حتما قدم اول خواهد بود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر چنانچه امریکا بخواهد مجددا جنایتی مرتکب شود، ایران اقدامات بسیار بسیار شدیدتری را دنبال خواهد کرد.

وی یادآور شد: امریکا هم خودش این موضوع را فهمیده است و نباید خود را به نادانی بزند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: امریکا باید بداند که در نهایت باید از منطقه خارج شود. اگر خارج نشود هیچ ارامشی را در طول شبانه روز شاهد نخواهد بود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه و نهادهای قانونی، اقدام امریکا را در مجامع بین المللی دنبال خواهد کرد.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: به‌طور قطع اقدام آمریکا خلاف موازین بین‌المللی بوده است؛ اقدام آنها ترور و از نظر حقوقی به‌طور قطع قابل تعقیب است.

وی در پایان گفت: ترامپ به اقدام خود اعتراف کرده و گفته که با دستور او این اقدام انجام شده و این مساله از منظر قوانین داخلی نیز قابل پیگیری است.