۰ نفر

آیین بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در لندن برگزار شد +عکس

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۲:۴۵
کد خبر: 407177
آیین بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در لندن برگزار شد +عکس

آیین بزرگداشت سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» با حضور سفیر ایران در انگلیس و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم مسلمان مقیم این کشور در محل مرکز اسلامی لندن برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این آیین باشکوه که نزدیک به  سه هزار نفر در آن شرکت کردند، نمایندگانی از مراکز، سازمان‌ها، گروه‌ها و مجامع اسلامی انگلیس، نمایندگان مراجع و آیات عظام در لندن، اندیشمندان، روحانیون، مدیران و مجامع اسلامی انگلیس و نمایندگانی از سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی برای ادای احترام و تکریم این سردار سرافراز اسلام حضور به هم رساندند.

در این آیین،  پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، اشعاری به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیس در وصف سردار سلیمانی و رشادت‌های او در میدان نبرد علیه تروریسم و استکبار قرائت شد.

شرکت کنندگان همچنین در سوگ شهادت این سردار سرافراز اسلام با مداحی مداحان به زبان‌های مختلف اشک ماتم ریختند.

در بخش دیگری از این آیین،  اندیشمندان و محققان اسلامی همچون دکتر «علی الاوسی»  مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق، حجت الاسلام و المسلمین «محمد سعید بهمن پور» محقق علوم اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید «هاشم موسوی» رئیس مرکز اسلامی انگلیس به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی سخنرانی کردند.

بامداد جمعه ۱۳ دیماه،  سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادرکرده بود.

شماری از مراکز و سازمان‌های اسلامی مستقر در انگلیس دیروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

همچنین رئیس مرکز اسلامی انگلیس در بیانیه‌ای‌ جداگانه، درگذشت این مجاهد در راه اسلام را تسلیت گفت. وی در این بیانیه عنوان کرد: سردار سلیمانی در طول ۴۰ سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و دفاع از حریم ولایت علوی همچون مالک اشتر علی مخلصانه و شجاعانه جنگید تا آنکه خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت و بدین گونه به آرزوی دیرین خود که شهادت در راه خدا بود، رسید.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود:‌ امروز زبان حال همه‌ آزادگان و دوستان امیر المؤمنین علی علیه السلام در فراغ این فرمانده دلاور و مالک اشتر زمان چنین است؛ «بدانید که حاج قاسم سلیمانی، روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا نمود و به دیدار پروردگارش شتافت، خدا حاج قاسم را بیامرزد! اگر کوه می بود، قلّه ای دست نیافتنی و دور و بلند می نمود! و اگر سنگ می بود، صخره ای سخت می نمود»! لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام در دوره دفاع مقدس و فرماندهی مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های بین المللی، هرگز از یاد نخواهد رفت.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز با انتشار توییتی درباره شهادت سردار سلیمانی نوشته بود: شهید،  نه تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می یابد بلکه راه حق و عدالت را روشنی می بخشد.

وی افزود:‌ شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و تروریسم را در راه خود مصمم تر و ثابت قدم خواهد نمود.

روز شنبه نیز ده‌ها تن از مردم انگلیس در اعتراض به عدم محکومیت اقدام آمریکا در به شهادت رسانیدن سردار سلیمانی مقام دفتر نخست وزیری تجمع کرده و در این رابطه شعارهایی را سر دادند.

مراسم عزاداری