۰ نفر

۱۲زن در پست معاون استانداران سراسر کشور منصوب شده‌اند

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبر: 406412
۱۲زن در پست معاون استانداران سراسر کشور منصوب شده‌اند

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: هم‌اکنون ۱۲ زن در پست معاون استانداران سراسر کشور منصوب شده‌اند که در تاریخ اداری و سیاسی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا نظری پورکیایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این افراد هم‌تراز معاون وزیر و طبق ماده ۷۱ جزو مقام‌های سیاسی به حساب می‌آیند.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم توجه به انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی جزو بحث‌های مهم و اساسی دولت بوده‌است و وزارت کشور با توجه به جایگاه حاکمیتی و راهبردی که دارد در اجرای این ابلاغیه از طریق استانداری‌ها نه تنها در این وزارتخانه بلکه از سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز خواسته که در این راستا گام بردارند

نظری پورکیایی گفت: در زمان حاضر در استان‌های گیلان، مرکزی، خراسان رضوی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، سیسستان و بلوچستان معاونان زن در جایگاه معاون توسعه ومدیریت منابع مشغول به فعالیت هستند همچنین در استان سیستان و بلوچستان دومین پست معاونت در بخش معاونت امور اقتصادی استانداری نیز هفته گذشته به یکی از زنانی که سابقه مدیریت در یکی از دفاتر اقتصادی را داشتند واگذار شده‌است.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که ابلاغیه سهمیه ۳۰ درصدی انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی را کامل عمل کرده‌است و استان بوشهر نیز جزو پنج استان برتر در اجرای این ابلاغیه است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: هم‌اکنون در استان بوشهر فقط خارج از استانداری هفت مدیرکل زن مشغول به کار هستند.

وی در باره انتصاب زنان در پست استاندار گفت: از دیرباز همیشه رسم براین بود افرادی که قرار است این پست را متقبل شوند باید روزمه اجرایی قوی و مدیریتی کافی حداقل در گام‌های قبلی این پست مدیریتی ارشد را تصدی و تجربه داشته باشند.

نصرتی پورکیایی افزود: انتصاب ۱۲ زن در جایگاه پست‌های معاونان استانداری‌ها نیز با همین رویکرد است که افراد کادرسازی و تجربیات گام‌های قبلی را داشته باشند تا اگر قرار است از این افراد برای پست‌های بالاتری مانند استاندار استفاده شود آن وقت با افتخاربگوییم که در روزمه‌های قبلی خود گام‌هایی از جمله معاونت استاندار را تجربه کرده‌اند.    

وی در باره طرح نشاط اجتماعی اظهارداشت: یکی از بحث‌های مهم که در همه جوامع به آن توجه می‌کنند ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است و در زمان حاضر با وجود جنگ اقتصادی حاکم بر کشور بحث نشاط اجتماعی مورد توجه و تاکید بزرگان و مسئولان ارشد نظام است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور طرحی با عنوان نشاط اجتماعی را با دستگاه‌های دیگر طراحی کرده‌است و برای ما نیز در حوزه زنان و خانواده و دفاتر متناظر در استانداری‌ها این بحث مهم است که در مناسبت‌های مختلف سال نشاط اجتماعی را اشاعه و ترویج کنیم.

نظری پورکیایی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی برای برون رفت از مسائلی که به نوعی بهداشت و سلامت روان افراد را ممکن است مورد تهدید قرار دهد، ضروری است.

وی گفت: نشاط اجتماعی تعاریف متعددی دارد و تنها در چند گزینه خلاصه نمی‌شود در جشنواره‌های آیینی، مناسبت‌ها، آیین و رسوم کشوری سرشار از آداب و رسوم توام با نشاط است فقط باید آنها را شناخت و متناسب با اقوام و اقلیم مختلف از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.