۰ نفر

کشف کاخ باستانی مایا در شرق مکزیک +عکس

۶ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰
کد خبر: 405120
کشف کاخ باستانی مایا در شرق مکزیک +عکس

باستان شناسان موفق شدند کاخ باستانی مایاها را در شرق مکزیک کشف کنند. مقامات مردم شناسی مکزیک گفتند که باستان شناسان کاخ بزرگی را کشف کرده اند که احتمالاً بیش از 1هزار سال پیش توسط نخبگان مایاها در شهر باستانی کولوبا، در نزدیکی محل توریستی امروزی کنکان در شرق مکزیک ساخته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بقایای ساختمانی با 55 متر (180 فوت) طول و 15 متر عرض ، نشان می دهد که این کاخ برای دو دوره طولانی بین 600 تا 5050 میلادی محل سکونت قوم مایا بوده است.

تمدن مایاها بین 250 و 900 سال A.D. به اوج خود رسید ، هنگامی که حاکم بر تکان های بزرگی از آنچه در حال حاضر در جنوب مکزیک ، گواتمالا ، بلیز و هندوراس است ، حکمرانی کرد.این کاخ در شرق منطقه باستان شناسی کولوبا است که یک سایت مهم باستانی است.

آلفردو بارره ، باستان شناس در این خصوص گفت: "این آغاز کار ما است ، ما به سختی شروع به کشف یکی از حجیم ترین ساختارها در سایت کردیم." کولبا روابط مهمی با شهرهای مایا و مهمتر از آن ، چیچن ایتزا داشت که  بخشی از شبکه تجارت مهم این قلمرو بود.در کنار کاخ ، کارشناسان مکزیکی در حال کشف چهار سازه دیگر در منطقه معروف به "گروه C" در میدان مرکزی کولوبا هستند ، از جمله یک محراب ، بقایای دو ساختمان مسکونی و یک سازه گرد که گمان می رود یک اجاق باشد.

کاخ باستانی