۰ نفر

دردسری به نام بوئینگ ۷۳۷

۵ دی ۱۳۹۸، ۲:۰۸
کد خبر: 404797
دردسری به نام بوئینگ ۷۳۷

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷مکس از بروز حوادث ناگوار متعدد در فصل سفرهای تابستانی جلوگیری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بعد از انکه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و سایر موسسات مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

بر اساس گزارش وب سایت simpleflying، با اینکه زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان ، ضرر و زیان‌های بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی به ارمغان آورد، اما کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند در صورتی که جلوی صدور مجوز برای پرواز این هواپیماهای بزرگ در کشورهای مختلف گرفته نمی شد، حوادث هوایی و ناگوار بسیاری در جهان رخ می داد و به رزومه تیره و تاریک این شرکت می‌افزود.

این درحالی است که بویینگ چند روز پیش اعلام کرد که به طور موقت تولید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی متوقف خواهد کرد.
همان طور که بسیاری از نهادهای ناظر در ایالات متحده آمریکا و سایر متخصصان هوانوردی پیش بینی کرده بودند، مجوز پرواز و بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی به این زودی صادر نخواهد شد.

همه این اتفاقات موجب شد که روز گذشته این شرکت تحت تاثیر بحران‌های مالی بوجود آمده بعد از سقوط دو فروند از هواپیمای بوئینگ 737 مکس و زمین‌گیر شدن آنها در ایرلاین‌های مختلف، دنیس ای مولنبرگ، مدیر اجرایی خود را اخراج کرد. 

بوئینگ این یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.