۰ نفر

آغاز بارش برف و باران از عصر امروز

۴ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۷
کد خبر: 404584
آغاز بارش برف و باران از عصر امروز

سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران ۵روزه در ۲۱ استان خبر داد. آلودگی هوای تهران امروز تشدید شده اما فردا برای پایتخت بارش باران پیش‌بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت تشدید آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. همچنین به‌دلیل وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش نسبی دما روی می‌دهد.

از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش باران گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

فردا فعالیت سامانه بارشی گسترده شده و علاوه بر مناطق یادشده شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، لرستان، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر می‌گیرد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی کشور بارش همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه در مناطق یاد شده، در استان‌های قم،‌ مرکزی، غرب اصفهان و مناطقی از جنوب‌غرب کشور نیز بارش پراکنده گاهی با وزش باد روی می‌دهد. شدت بارش‌ها برای این روز مربوط به شرق لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.

روز شنبه هفته آینده در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده بوده و در غرب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش با شدت بیشتر و گاهی همراه با رعد و برق ادامه خواهد داشت. همچنین در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل شمالی کشور بارش خفیف باران و کاهش نسبی دما در این مناطق روی می‌دهد. روز یکشنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی بیشتر به‌سمت نیمه شرقی کشور معطوف شده که در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال‌شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و در شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.