۰ نفر

مدارس کدام شهرها فردا تعطیل است؟

۳ دی ۱۳۹۸، ۰:۲۸
کد خبر: 404212
مدارس کدام شهرها فردا تعطیل است؟

در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است که این امر باعث تعطیلی مدارس شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در چند روز گذشته و در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است که این امر باعث شد کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تمام مدارس استان تهران را تعطیل اعلام کند.

در همین حال؛ معاون عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مدارس استان تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به‌جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند تا پایان هفته جاری خبر داد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به شرایط پایدار جوی و تشدید آلودگی هوای تهران، کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی برای روزهای آتی در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در استان تهران به جزء شهرستانهای فیروزکوه، دماوند از روز (دوشنبه دو تا چهارشنبه 4 دی) ، تا پایان هفته تعطیل هستند.

معاون عمرانی استانداری تهران به توقف فعالیت معادن شن و ماسه تا اطلاع ثانوی تاکید کرد.

همچنین طرح زوج و فرد از درب منازل آغاز می‌شود و پلیس راهور نیز با خودروهای دودزا برخورد می‌کند؛ کامیون‌ها حق تردد در شهر را ندارند.

مدارس البرز سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به استمرار آلودگی هوا، مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس البرز در تمامی مقاطع تحصیلی روز سه شنبه و چهارشنبه 3 و 4 دی ماه به غیر از بخش آسارا و شهرستان طالقان تعطیل شد.

علی درویش پور اظهارداشت: تصمیمات کمیته اضطرار تنها با اولویت تامین سلامت شهروندان اتخاذ می‌شود و تمامی دستگاه‌های مسئول نسبت به اجرای دقیق مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای دودزا و تک سرنشین بیشترین سهم را در آلودگی هوای استان دارند تاکید کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و ممانعت از تردد اتوبوسهای دودزا بسیار ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی عنوان کرد: تشدید کنترل معاینه فنی تمامی خودروهای دولتی و شخصی و همچنین محدودیت تردد کامیون ها در سطح شهر توسط پلیس راهور اعمال شود.

وی تصریح کرد: تمامی مراکز آموزشی آزاد، اعم از آموزشگاه های زبان ومهدهای قرآن فردا تعطیل است.

درویش پور عنوان کرد: با افزایش غلظت آلاینده ها همچنان شاخص آلودگی برای تمامی گروه ها ناسالم است و باید اکیپ های هلال احمر و اورژانس استان برای ارائه خدمات درمانی و امدادی در سطح شهر استقرار داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی تصریح کرد: واحدهای شن و ماسه و فعالیت های عمرانی شهرداری ها نیز برای فردا غیرفعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی مصوبات کمیته اظطرار آلودگی هوا تا روز پنج شنبه به قوت خود باقی است.

درویش پور گفت: دستگاه‌های اجرایی از تردد و ماموریت های غیر ضرور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: پرسنل تمامی ادارات و دستگاه های دولتی که فرزندانشان به مهدهای کودک می روند با مرخصی آنها مساعدت شود.

مدارس ابتدایی تبریز برای چهارمین روز متوالی تعطیل شد

مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌های شهرهای تبریز، سردرود و باسمنج روز سه شنبه 3 دی به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.

بر اساس این گزارش،مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهد کودک‌های شهرهای تبریز، سردرود و باسمنج روز سه شنبه 3 دی به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوا، با توجه به پایدار بودن وضعیت جوی شهر تبریز و به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی، مدارس شهرهای تبریز، سردرود و باسمنج در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی، در روز سه شنبه 3 دی در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی شاخص کیفی هوای کلانشهر تبریز (میانگین 24 ساعت گذشته) بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون نزدیک به 110 بوده و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است که در برخی مناطق مرکزی شهر به مرز ناسالمی برای عموم نزدیک می‌شود.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

با این حساب وضعیت لحظه‌ای آلودگی هوای تبریز نزدیک به 110 است، ناسالم است و مردم از خروج غیرضروری از منازل خودداری کنند.

مدارس اصفهان فردا هم تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مقاطع مختلف تحصیلی در اصفهان و چند شهرستان طی دو روز آینده خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از انباشت آلاینده ها در استان اصفهان مدارس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل هستند.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت هوا، اظهار داشت: با توجه به ادامه شرایط وضعی سکون و پایداری هوا و مهیا شدن انباشت آلاینده‌های جوی و همچنین گزارش شبکه پایش آلودگی هوای شهر مبنی بر کاهش دید افقی، مه آلودگی، ابرناکی رطوبت بالا و آلودگی فردا هم ادامه دارد.

وی افزود: امشب کارگروه اضطرار با حضور اعضا برگزار شد و در راستای جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و عدم مواجهه گروه‌های حساس مقرر شد مهدهای کودک، پیش‌دبستانی، دوره ابتدایی اول و دوم و متوسطه اول و دوم در نواحی 6گانه اصفهان، مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، فلاورجان، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، پیربکران، برخوار و مهدهای کودک و دوره‌های ابتدایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم عدم تردد در سطح شهر، اظهار داشت: به همشهریان به ویژه کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار، بیماران تنفسی، ریوی و قلبی توصیه می‌شود در منزل بمانند و از تردد در شهر خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به دیگر تمهیدات پیش بینی شده به منظور جلوگیری از افزایش آلایند‌ه‌ها در کلانشهر اصفهان بیان کرد: فردا نیز طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود.

تمامی مدارس کاشان فردا تعطیل است

عباس ارغوانی ضمن اشاره به تداوم آلایندگی هوا اظهار داشت: بر اساس تداوم آلودگی هوا و جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای شهرستان کاشان مقرر شد تا تمامی مقاطع تحصیلی علاوه بر دوشنبه، سه شنبه نیز تعطیل باشند.

وی با بیان اینکه گروههای حساس و عموم شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند، افزود: سارمندان، بیماران ریوی و کودکان تا حد امکان در منزل بمانند و عموم مردم نیز از تردد غیرضروری خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه برای روزهای آتی نیز در موقع مجلس تصمیمگیری انجام می‌شود، ابراز داشت: تعطیلی مدارس بدین معنی است که عموم مردم از تردد غیرضروری خودداری کرده و گروههای حساس نیز در منزل بمانند.