۰ نفر

ناتوانی در مهار آتش سوزی گسترده در استرالیا +تصاویر

۲ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۵۱
کد خبر: 404202
ناتوانی در مهار آتش سوزی گسترده در استرالیا +تصاویر

با انتشار دود سمی و بالارفتن دمای هوا به علت گسترش آتش سوزی و ناتوانی نیروهای آتش نشانی برای مهار کردن آتش، دمای هوای استرالیا در بخش عظیمی از مناطق بحرانی به بالای بیش از ۵۰سانتی گراد رسید.

در پی آتش سوزی گسترده در جنگل‌های استرالیا طی هفته‌های اخیر، میزان آلودگی در پایتخت این کشور در مقایسه با شهر‌های آلوده دیگر مانند جاکارتا، شانگ‌های و بمبئی فراتر رفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، دولت استرالیا چندین هفته است که با آتش سوزی جنگل‌ها در سواحل شرقی این کشور دست به گریبان است. آتش سوزی‌های گسترده در استرالیا تا کنون جان ۸ نفر از جمله ۲ آتش نشان را گرفته است؛ بیش از ۷۰۰ خانه در آتش سوخته و در حدود ۳ میلیون هکتار از مراتع و جنگل ها نابود شده‎اند.

به گفته یک متخصص در دانشکده بهداشت دانشگاه سیدنی، بیشترین خطری که شهروندان پایتخت را در معرض قرار داده، ذرات معلق در هوا است که بر اثر سوختن چوب تشکیل شده‎اند؛ این ذرات معلق وارد ریه و جریان خون انسان شده و باعث التهاب و آسیب شدید به سیستم گوارشی می‌شود.

استرالیا سال پیش داغ‌ترین تابستان از زمان شروع ثبت رکوردها را تجربه کرده بود. مقام‌ها تایید کرده‌اند که ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب سومین و چهارمین سال‌های داغ از زمان ثبت رکوردها بودند.

دولت استرالیا در گزارش ۲۰۱۸ وضعیت اقلیمی گفت که تغییرات اقلیمی به افزایش موج‌های شدید گرما و همچنین افزایش شدت سایر فاجعه‌های طبیعی مثل خشکسالی منجر شده است.

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی