۰ نفر

شمارش معکوس برای جشنواره‌های فجر

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 404049
شمارش معکوس برای جشنواره‌های فجر

جشنواره های ویژه دهه فجر کلید خورده و هر روز خبر تازه ای از یکی از جشنواره ها منتشر می شود. جشنواره فیلم فجر با ثبت نام از اهالی رسانه وارد مرحله اجرایی شده و دیروز هم خبرهای تازه ای درباره جشنواره های تئاتر، موسیقی و شعر فجر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، فروش بلیت های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که قرار است از ۲۴ تا ۳۰ بهمن برگزار شود هم وارد مرحله جدی تری شده و اعلام شده که سامانه بلیت فروشی از بین سامانه‌های فعال بلیت‌فروشی موسیقی انتخاب می‌شود.

مؤسسات و سامانه‌های فروش بلیت موسیقی طرح‌ها و شرایط خود را برای فروش بلیت سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ارائه کردند و ستاد جشنواره، سامانه فروش بلیت برنامه‌ها و اجراهای جشنواره را از بین آن‌ها انتخاب می‌کند.

مدتی پیش ستاد سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در نامه‌ای به شرکت‌های فعال بلیت فروشی اجرای صحنه‌ای موسیقی از آن‌ها خواست تا طرح‌ها و نحوه ارائه خدمات برای فروش بلیت سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را ارائه کنند تا با توجه به خدمات و شرایط موسسات، سامانه فروش بلیت اجراها و برنامه‌های جشنواره انتخاب شود.

دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر

از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم خبر می رسد که ۱۸ اثر راه‌یافته به بخش دیگرگونه‌های اجرایی این جشنواره انتخاب و معرفی شده اند. شورای مرحله نهایی انتخاب ایده‌های بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ، متشکل از نرگس هاشم‌پور، حمید پورآذری و علی اصغر دشتی، بعد از بررسی و تماشای آثار پذیرفته شده مرحله سوم تولیدات تازه و پذیرفته‌شدگان اولیه بخش مرور، آثار پذیرفته شده نهایی بخش دیگرگونه‌های اجرایی را به این ترتیب معرفی کردند.

رویداد اول؛ اجراهای مفهومی و ایده‌محور:

-«22» به کارگردانی یا ایده پردازی نیلوفر نقیب ساداتی از تهران

-«آشکار کردن فاز پنهان» به کارگردانی یا ایده‌پردازی ساغر حسین پور از تهران

-«اتوبوس مدرسه جادویی» به کارگردانی یا ایده‌پردازی مهتاب شیرانی از تهران

-«اسب سفید» به کارگردانی یا ایده‌پردازی مارال محمدی از تهران

-«اکسیر» با طراحی و ایده‌پردازی علی کاظمی از کرج

-«بدون عنوان» به کارگردانی یا ایده‌پردازی حامد راد از تهران

-«پپ» به کارگردانی اسماعیل کمالی دهقان از تهران

-«توضیح صحنه» به کارگردانی یا ایده‌پردازی کیوان سررشته از تهران

-«سوختیم، سوختید، سوختند» به کارگردانی یا ایده‌پردازی آینا قطبی یعقوبی از تهران

-«سه دنه» به کارگردانی یا ایده پردازی مصطفی شب خوان از تهران

-«صدایا» به کارگردانی علی‌رضا ایزدی از تهران

-«قشقره» (تغییر نام بنا به درخواست کارگردان) به کارگردانی یا ایده پردازی رضا حیدری از تهران

-«کوچ...ه» به کارگردانی یا ایده پردازی پویان باقرزاده از تهران

-«وارت آوار» به کارگردانی یا ایده‌پردازی محمدحسین خدائی از اردبیل

-«وقتی بزرگ‌تر بودم» به کارگردانی یا ایده‌پردازی سپیده فلاح فر از تهران

رویداد دوم؛ اجراهای کاربردی:

-«ب ب...» به کارگردانی یا ایده‌پردازی مهدی اعتماد سعید از تهران

-«راهرو» به کارگردانی یا ایده‌پردازی حسین ملکی و وحید رهجوی از تهران

شورای انتخاب ایده‌های بخش دیگرگونه‌های اجرایی، اجرای «صلح» به کارگردانی مصیب زارع از آباده را که با افراد دارای توانایی ذهنی و جسمی متفاوت به صحنه می‌رود، به عنوان اجرای کاربردی سوم جهت حمایت و پشتیبانی به دبیرخانه جشنواره معرفی کرده است.

پوستر جشنواره شعر

دیروز پوستر جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم رونمایی شد تا چهاردهمین جشنواره شعر کارش را آغاز کند.

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید بیابانکی، دبیر علمی جشنواره چهاردهم در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره شعر که در دفتر معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد انجام شد حضور داشتند.

محسن جوادی پس از رونمایی پوستر این جشنواره گفت: «همانند ستارگان فراوانی که در پس‌زمینه این پوستر وجود دارد، امیدوارم در این دوره شاهد ستارگان پرشماری در آسمان شعر فجر باشیم.»

سعید بیابانکی، دبیر علمی چهاردهمین جشنواره شعر فجر هم ابراز امیدواری کرد که جشنواره امسال درخشان‌تر و موفق‌تر از پیش در عرصه فرهنگ کشور ظاهر شود.

پیش از این طی احکامی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید بیابانکی به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شدند.