۰ نفر

آلودگی هوا مدارس شهرستان اراک را به تعطیلی کشاند

۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۱۹
کد خبر: 403398
آلودگی هوا مدارس شهرستان اراک را به تعطیلی کشاند

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفت:غلظت بالای آلودگی هوای اراک مقاطع ابتدایی دوره اول و دوم شهر و روستای این شهرستان را روز شنبه به تعطیلی کشاند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رضا میرزایی» شامگاه جمعه افزود: با توجه افزایش آلاینده‌ها از بعدظهر روز جمعه در شهر اراک بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی مدارس مقاطع ابتدایی اول و دوم شهر و روستا این شهرستان فردا شنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، مقرر شد از فعالیت واحدهای شن و ماسه و کوره‌های آجرپزی اطراف شهرستان اراک جلوگیری شود و تعطیلی واحد آند سازی آلومینیوم این شهرستان نیز کنترل و به این کارگروه گزارش شود.

 دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین مقررشد برای کاهش آلودگی هوا شهرستان اراک از تردد خودروهای سنگین در کمربندی جنوبی این شهرستان از سوی پلیس راه استان جلوگیری و این خودروها به کمربندی شمالی هدایت شوند.

میرزایی گفت: پلیس راهور استان مرکزی نیز موظف شد به برخورد با خودروهای فاقد ماینه فنی و متوقف کردن خودروهای دودزا در سطح شهرستان اراک شد.

وی ادامه داد: به نیروگاه شازند نیز اعلام شد در این شرایط حق استفاده از سوخت مازوت را نداشته و ۱۰۰ درصد سوخت این واحد باید از گاز طبیعی تامین شود.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی افزود: کارخانه های پتروشیمی و پالایشگاه شازند نیز موظف به کنترل آلودگی این واحدها شدند. 

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اراک از کلان‌شهرهای آلوده کشور است که شرایط اقلیمی، استقرار صنایع و وضعیت ترافیکی در ترکیب آلودگی آن دخیل هستند.