۰ نفر

یک نفر از هر چهار کودک استرالیایی اضافه وزن دارند

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲:۰۴
کد خبر: 402995
یک نفر از هر چهار کودک استرالیایی اضافه وزن دارند

براساس گزارش دولت استرالیا، یک چهارم از کودکان این کشور دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  بر اساس گزارش دولت استرالیا، یک چهارم از کودکان این کشور دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.

موسسه بهداشت و رفاه استرالیا (AIHW) روز سه شنبه اولین گزارش خود را در مورد بهزیستی کودکان استرالیایی از سال ۲۰۱۲ منتشر کرد.

این گزارش نشان داد، نسبت کودکان بین 5 تا 14 سال که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند در طی یک دهه تغییر نکرده است.

«لوئیز یورک» سخنگوی موسسه بهداشت و رفاه  این کشور در بیانیه‌ رسانه‌ای گفت: «احتمال اضافه وزن یا چاقی کودک اگر در خارج از شهرهای بزرگ، در خانواده‌های یک والد زندگی کند یا معلولیت داشته باشد بیشتر است».

تقریباً سه چهارم از کودکان مورد بررسی، روزانه به اندازه کافی میوه می‌خورند اما تنها چهار درصد به میزان کافی سبزیجات و ۴۲ درصد حداقل یک بار در هفته نوشیدنی‌های شیرین قند مصرف می‌کردند.

نسبت دانش آموزان دبستانی بومی ۱۰ و ۱۱ ساله که در حد حداقل معیارهای ملی خواندن  بلدبودند و یا بالاتر از حداقل معیارهای ملیباسواد بودند ، بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ از ۶۳ به ۷۷ درصد و برای عددی از ۶۹ به ۸۱ درصد افزایش یافت.

تخمین زده می‌شود ۱۷ درصد پسران و ۱۱ درصد دختران بین ۴ تا ۱۱ سال از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ دچار اختلال سلامت روان شده باشند.

یورک گفت: «اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) شایع‌ترین اختلال روانی برای کودکان (۸.۲٪) بود ، به دنبال آن اختلالات اضطرابی (۶.۹٪) در کودکان شایع بود».

سخنگوی موسسه بهداشت و رفاه گفت: در حالی که این گزارش بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد، همیشه باید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر شرایط کودک در نتایج طولانی مدت کسب کرد.

«به ویژه، یادگیری بیشتر در مورد چگونگی فرار از گروه‌های خاص، از جمله معلولین و افرادی که از نظر فرهنگی و زبانی از نظر فرهنگی متنوع هستند، مهم است».

همچنین جمع آوری شواهد بیشتری در مورد دیدگاه‌های خود کودکان در مورد موضوعاتی که بر زندگی و پیشرفت آنها تأثیر می‌گذارد، برای اطمینان از شنیده شدن دیدگاه‌های کودکان است.