۰ نفر

برق بیمارستان امام خمینی اهواز به دلیل رعد و برق قطع شد

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 402582
برق بیمارستان امام خمینی اهواز به دلیل رعد و برق قطع شد

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت در شهرهای اهواز، آبادان و کارون پایدار است،‌ توضیحاتی را در خصوص قطع برق در این شهرها ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «غلامرضا شریعتی» استاندار استان خوزستان درباره آخرین وضعیت شهر اهواز و مناطق اطراف و قطع برق در شهر اهواز گفت: برق قطع نشده بود، بلکه در برخی از نقاط به علت رعدو برق شدید برق قطع شده بود، اما بلافاصله وصل شد و با قطع برق گسترده مواجه نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: در برخی نقاط نیز به علت اینکه آب وارد منزل مردم شده بود و برای خارج کردن آب از منازل باید از پمپ‌ها استفاده می‌کردیم با خطرات برق‌گرفتگی مواجه بودیم، از همین‌رو خودمان را به اختیار برق را قطع کرده تا بتوانیم آب را خارج کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرهای آبادان، اهواز و کارون پایدار است، اما با آب‌گرفتگی شدید در این مناطق روبرو هستیم و تمامی دستگاه‌ها بسیج شده‌اند و تلاش می‌کنند تا این وضعیت را برطرف کرده و مشکلات را اصلاح کنند و شرایط را به وضعیت عادی بازگردانند.

شریعتی تصریح کرد: برق بیمارستان امام خمینی اهواز نیز به دلیل رعد و برق قطع شده بود و در حال حاضر مشکلی در خصوص برق بیمارستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سیلابی که در ابتدای سال در این استان داشتیم، بارندگی در بالادست صورت گرفته بود، بطوریکه سرریز سدها به استان خوزستان رسید، خاطرنشان کرد: اقدامات ما در ابتدای سال برای این بود که سیل را کنترل کنیم. در آن زمان آب در شهر اهواز وارد خانه‌‌های مردم نشده بود، اما در حال حاضر با بارندگی و بارش باران در شهر اهواز مواجه هستیم و این دو موضوع از هم متفاوت است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در این مدت حدود 75 تا 80 میلیمتر بارندگی طی 3 الی 4 ساعت در اهواز داشتیم. همچنین در همین مدت زمان حدود 113 میلیمتر بارندگی در آبادان داشتیم و در شهرهای دیگر نیز به همین صورت بوده است و میزان بارش‌های زیادی را در مدت زمان کمی داشتیم. در حال حاضر نیز سدها ظرفیت خالی زیادی دارند و با مشکل طغیان رودخانه‌ها مواجه نیستیم.

شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا شهردار آبادان از سمت خود عزل شده است؟ گفت: تصمیم در این زمینه با شورای شهر آبادان است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات نماینده اهواز مبنی بر اینکه شهرداری اعلام کرده است، مسئولیتی در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی ندارد، گفت: برای جمع‌آوری آب‌های سطحی باید سیستمی وجود داشته باشد، این سیستم باید از سال‌ها قبل در اهواز ایجاد می‌شد که این کار صورت نگرفته است. در حال حاضر نیز برای ایجاد این سیستم به 7 الی 8 میلیارد تومان اعتبار لازم است. شهرداری نیز توان تامین این اعتبار را ندارد و مسئولیت جمع‌آوری آب‌های سطحی با شهرداری است، اما حجم اعتبار مورد نیاز برای این منظور به اندازه‌ای است که شهرداری قادر به تامین این سیستم نیست.